Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het internet en de gevolgen

Heel apart zo'n computer in huis, het is alles.
Je blik op de wereld, je agenda, je dagboek, je therapie, je contact met de buitenwereld, je moderne geraniums dus.
Tenslotte zit je er wel achter.

Wel veel actiever dan achter die rood-witte bloemen zitten.
Gisteren was ik in Duitsland.
Ja heus waar!
Ik wilde namelijk een kookclubje oprichten om de hoeveelheid eenzame zondagen iets te verminderen.
Ik had nooit kunnen bevroeden hoe succesvol dit idee zou zijn.
Niet dat we al een kookzondag gehad hebben, nee dat niet.
Maar we zijn met zijn vieren in een lunchroom geweest, onderling hebben we ook al aparte afspraken gemaakt en we zijn uit eten geweest met zijn vieren in een wokrestaurant.
Zo doende was ik gisteren in diverse winkels in Duitsland en in een restaurant.
Als dat geen goed begin is !

Toch ben ik pas volgende week zondag voor het eerst aan de beurt.
Zelfs mijn oudste zoon bemoeit zich ermee.
Natuurlijk in het goede, want ik heb 2 heel goede zonen.
Helaas wonen ze wat ver, maar ja overal is een mouw aan te passen.

Van mijn oudste zoon heb ik een recept gekregen dat op mijn gewoontes en gebruiken is aangepast.
Als ik dit namelijk niet goed organiseer mislukt alles en ben ik in totale verwarring.
Dus een hoofdgerecht dat in de oven kan worden bereid en waar je (na de voorbereidende handelingen) niets meer aan hoeft te doen.
De soep die je ook van te voren kan klaar maken, het sla-mengsel, ook al van te voren, want er hoeft alleen nog maar een dressing over.
En dan alleen de krieltjes bakken, want ook het nagerecht is van te voren te bereiden.
Wel denk ik aan een blikje doperwtjes erbij, ik weet inmiddels dat één van ons erg veel van doperwtjes houdt en één gek is op sla.
Deze manier van koken is erg goed voor mij omdat ik dan alle aandacht kan schenken aan mijn gasten.
Bovendien kan ik ze van tuit de keuken met ze babbelen, omdat ik met een muurtje om mij heen aan het werk ben en toch bij de kamer hoor.

Dat is het voordeel van dit kleine open keukentje en ik ben er erg blij mee.

Schrijver: Eva Mensch, 8 maart 2009


Geplaatst in de categorie: internet

3.0 met 4 stemmen 648



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)