Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Last round

Dit weekend onderhandelt Dirk Scheringa met het dubieuze Amerikaanse Hedgefund Lone Star Texas over de verkoop van zijn bank.

------------------------------------------------------------

Een eenzame nacht op de wijde prairie. Ver weg huilt een hongerig wolvenpak, de koffiedrab pruttelt boven het knapperend houtvuur..
Dirk, the Lone Ranger, vecht tegen de slaap, hoe houdt ie in hemelsnaam zijn kudde bij elkaar.
Nout- one shot - Wellink gaf niets meer voor zijn koeien. Wouter - The Whip - Bos stuurde hem in de Saloon met een grom van de pokertafel.
Niets meer om in te zetten dan een magere kudde dorstig roodvee.
En nu een shoot out met Lone Star Texas, the fastest gun in the west.
Alles of niets.
Lone Ranger Dirk rilt in zijn paardenharen deken, het ochtendlicht aarzelt aan de kim.
Hij smeert een likje bunzingvet op zijn drie punts holster en trekt zijn Colt.
Links, rechts, achterlangs, het wapen roteert flitsend tussen zijn vingers.
Nog altijd snel, maar of het snel genoeg zal zijn.
Op zijn ranch The High Profit Corall wachten zijn voormannen, Hans - blue eyes - van Goor en Robin - babyface - Linschoten samen met honderden cowboys in angstige spanning op wat komen gaat.
In de verte lichten de contouren op van zijn stadje, Profit Ville.
Peter- the undertaker- Lakeman heeft zijn maten voor de kist al genomen.
De persgieren cirkelen rond de stoffige hoofdstraat.
Zijn laarzen kraken als Dirk de witte hengst bestijgt.
Het is tijd, in de verte slaat de torenklok 9 keer.
Run fast Little Salmon.
Dirk wipt even op voor een klein windje. Waarom toch altijd van die bonenprutjes in zo'n cowboyfilm.
Last round for the Lone Ranger.

Schrijver: trawant, 18 oktober 2009


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.7 met 3 stemmen 2.535



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)