Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Valentijn

De man moest naar een bloemenwinkel omdat hij een boeket voor de verjaardag van zijn schoonzuster wilde kopen.
Zij ging mee en toen hij zijn keuze maakte zei ze dat dit boeket niet geschikt was.
“Dat kan niet hoor, er zit een hart bij en het is tenslotte niet voor Valentijn bedoeld toch!”.
Naar aanleiding van haar opmerking ging hij met haar de winkel in en zocht een ander boeket uit.
Ze gingen weer naar huis en de man had niet eens door dat ze behoorlijk geïrriteerd naast hem liep.

De volgende dag was ze erg vroeg wakker geworden door hem en aan het ontbijt besefte ze dat ze hem moest vertellen waarom ze zo geïrriteerd was.
Dat was iets, wat ze nog nooit had gekund en gedaan.
Als mensen haar teveel irriteerden kapte ze de vriendschap af, of uitte onterecht haar verontschuldigingen voor iets wat ze niet gedaan had.
Toch was soms haar grens van incasseringsvermogen volledig overschreden.
Dan kapte ze met die mensen en vervolgde op een andere manier haar weg.
Nu zei ze hem dan toch dat ze het echt niet leuk had gevonden,
dat hij wel een Valentijnboeket voor zijn schoonzuster wilde kopen en haar had overgeslagen.
“Ik verwachtte geen cadeautje van je hoor” zei ze, “maar als ik je wijs op de Valentijndag en je koopt wel bloemen voor een ander, dan verwacht je toch wel als vrouw dat je dan ook een boeketje krijgt”.
“Zo ik heb dat toch gezegd”, beëindigde ze haar betoog.
Hij begon onbedaarlijk te lachen en zei dat ze helemaal gelijk had.
Achter haar hoofd op de vensterbank lag een keurig mooi ingepakt pakje met een schattig doosje met rode roosjes er in en een pracht van een bundeltje vol liefdesgedichten.
Ze kleurde ervan en schaamde zich.
Maar wel begreep hij haar volkomen, dus de schaamte ebde langzaam weg.

Toen hij zei: “Je dacht zeker “wat een boerenpummel hè!”, zei ze: “zoiets ja!”.

De liefde had plaatsgemaakt voor de boosheid en beiden konden er om lachen.

Schrijver: Eva Mensch, 14 februari 2010


Geplaatst in de categorie: liefde

2.8 met 10 stemmen 1.016



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)