Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Oase

Velen weten niet van het bestaan, dat schitterende golvende en wuivende groene plekje in een onmetelijke zee van scherp, schurend zand. Waar palmen uitnodigend schaduw strooien, waar een zilveren beek dorst lest met hemels vocht en tijd niet is. Kokosnoten gevuld met moedermelk, rankende berghellingen begroeid met een veelbelovende wijn, wonderbaarlijke boabab en vissen in tropisch nat.

Die plek is er, maar velen leven liever in de woestijn. Als de gekko, poot om poot weg van het hete zand, maar toch blijven geloven in het eigen gelijk.

Oase, een ongelooflijk mooie vrijplaats.

Schrijver: Fred, 8 september 2010


Geplaatst in de categorie: vrijheid

4.5 met 6 stemmen 390



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
8 september 2010
Email:
ag.schulztiscali.nl
Een mooie plek, Fred, een oase om aldaar tijdelijk even tot rust te komen.
In 1971 schreef ik reeds een nogal stuntelig en ongeoefend gedicht over een oase, die ik vergeleek met een kleurige zeepbel. Daarin werd je door niets en niemand belaagd of lastiggevallen.
Ik citeer voor jou, zij het niet geheel zonder gêne, de laatste regels:

Het zijn maar momenten, momenten van geluk
waarin je jezelf hebt hervonden
en plots gaat de fantasie-zeepbel stuk,
is je ziel tot het diepst geschonden

Patssss... je veegt de spetters van je smoel
en dan helpt je geen hond en geen pater.
Je stort je grimmig opnieuw in 't gewoel;
'weer tot ziens' zegt jouw psychiater.
Naam:
Joop
Datum:
8 september 2010
Prachtig geschreven, de lezer kan zich er zo in lezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)