Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

ZINLOOS GEBELD

Mijn telefoon gaat en ik neem op. En zwijg.
'Hallo?'
Het klinkt aarzelend. Alsof degene die belt bang is per ongeluk de belastingdienst aan de lijn te hebben die met terugwerkende kracht een aanslag op hem wil plegen.
'Ook hallo,' zeg ik dus maar.
'Ja, met wie spreek ik?' Nu een beetje ergernis.
'Eerst jij,' antwoord ik beleefd.
'Hoe bedoelt u, eerst jij!!! Geen vraagtekens meer nu. Ergernis gaat over in boosheid.
'Precies zoals ik het bedoel; eerst jij.'

Stilte.

Alleen een onregelmatige ademhaling, meer een gerochel. Zoals bij een makreel met watervrees vlak voor hij de pan in gaat.
'Waarom zegt u niet gewoon wie u bent!!!'
'Omdat IK opgebeld word, meneer. Ik heb het altijd raar gevonden dat degene die gebeld wordt zijn naam moet zeggen terwijl je dan niet weet wie er belt. Dat vind ik een merkwaardige gewoonte.'
'O!! En daarom zwijgt u maar als u gebeld wordt!'
'Jazeker. Degene die belt hoort te zeggen: 'Goedemiddag, met van der Vliegenmep spreekt u, spreek ik met de heer Paco?
Dan weet ik of ik wel of niet wil antwoorden.'

'U bent gestoord meneer. Bovendien heet ik niet Van der Vliegenmep. Weet u wat er met u aan de hand is? u heeft een belfobie. Dat is wat er aan de hand is'
'Kan zijn, meneer die niet Van der Vliegenmep heet, maar sinds ik ooit een Jehovagetuige aan de lijn kreeg die ik mijn naam noemde, ben ik voorzichtiger geworden.'
'Nou en? Je kunt dan toch de verbinding verbreken?'
'Zeker! Maar omdat hij mijn naam had, stond hij een kwartier later voor mijn deur. En je schrikt hoor, als je 's avonds laat je deur opendoet en er staat een man in zijn blote reet voor, die met twee druipkaarsen in zijn hand en een blik bonen op zijn hoofd een riedel psalmen staat te rochelen.
Dan ga je toch andere methodes van telefoonbeheer ontwikkelen kan ik u verzekeren.'

'Oké, nou, zoiets zou ik nooit doen, zou niet eens in mij opkomen. Ik ben gewoon een zakenman die een aanbieding voor u heeft. Maar dan moet ik wel uw naam weten. Dat praat wat makkelijker.'
Nou vooruit. Mijn naam is Paco Painter, van Paco's onderzoeksbureau. Wat heeft u voor aanbieding?'
'Zal ik u zeggen. Ik ben een thuiskapper. En dit is de aanbieding: op oneven dagen knip ik ook geblinddoekt. Dan betaalt u de helft in verband met kans op slagaderlijke bloedingen. Vroeger was ik slager, dus mijn ervaring..'

Ik verbreek de verbinding. En weet zijn naam niet.
Ik doe de deur op het nachtslot...


Zie ook: http://www.pacopainter .nl

Schrijver: paco, 5 november 2010


Geplaatst in de categorie: rampen

3.8 met 4 stemmen 651



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
An
Datum:
5 november 2010
Email:
an.terlouwcasema.nl
Fantastisch geschreven, je tovert een glimlach en dat kon ik net gebruiken!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)