Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Uiting Eenzaamheid en wanhoop of erkenning van het onbereikbare

Liefde, wat is dat?
Een woord enkel van 5 letters omdat je het anders niet kan schrijven?
Of een woord met betekenis?
Welke betekenis?
Dat je van elkaar houdt?
Is dat liefde?
Dat je elkaars mening en vrijheid respecteert,
is dat liefde?
Dat je samen een leven opbouwt op basis van wederzijds vertrouwen,
is dat liefde?
Dat je, ondanks dat je samen één wordt, je elkaar niet claimt of elkaar niet als eigendom beschouwt,
is dat liefde?
Of is liefde als een pak drinken, wat je weggooit als het leeg is?
Of een artikel dat je terugbrengt als het stuk is of verkeerd gekocht?
Of is liefde als een rijbewijs, voor de een een makkie om te halen, voor
de ander een onmogelijke missie?
Waarom is de liefde soms zo moeilijk te bereiken? Of gewoon onbereikbaar? Of als je het bereikt heb, zo gecompliceerd, dat je het zo weer kwijt bent, al doe je er nog zo je best voor het te laten slagen?
Ieder mens heeft idealen, en de wens en droom die te verwezenlijken, maar ook de wetenschap dat deze onmogelijk kunnen zijn en de praktijk is meestal: schik je er naar al is dat soms niet altijd even leuk.
Een aantal jaar geleden heeft eens iemand tegen mij gezegd “jouw schoonouders konden geen dochters krijgen, alleen zonen”.
Al is het soms niet makkelijk om je mindere te erkennen, en kan het nemen van die ene beslissing heel erg moeilijk zijn, omdat je dan weet, dat je die ene stil gekoesterde wens of zo diep bewaarde droom dan definitief vaarwel zegt, soms ook, is het wel de makkelijkste weg (soms ook die van de minste weerstand) om met het nemen van die ene beslissing jezelf het risico te ontnemen of te voorkomen opnieuw die onnoemelijke pijn van een opnieuw mislukte liefde weer te moeten ervaren, een pijn die elke keer erger en erger wordt (soms bijna ondragelijk) lijkt het de enige oplossing de liefde de rug toe te keren en dat is jammer want daarmee gooi je ook de kans weg om van datgene te mogen en kunnen genieten wat je zo lief en dierbaar is, het bekende huisje-boompje-beestje princiep, maar jezelf blijven kwellen door te zoeken naar iets wat er niet, is denk ik veel zwaarder dan te erkennen dat het er niet is en je te focussen op andere dingen die ook belangrijker zijn, dichter bij liggen, meer kansen hebben om het vast te grijpen en meer zekerheid bieden dat je dat nooit kwijt raakt.

Schrijver: frank, 8 november 2010


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

1.8 met 4 stemmen 959



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
marjolein
Datum:
8 november 2010
hey kanjer zie je wel dat jij 't ook kan hahahaha

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)