Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Etiket Tering!

Weet je, ik ken een erg zelfgericht persoon, die zich niet kan inleven in andere mensen, niet bij machte is één fout toe te geven en inmiddels heeft ontdekt dat hij autistisch is. Eindelijk verandering, dacht ik opgelucht. Maar helaas, hij meldde dat autisten niet kunnen veranderen, ik moest hem nemen zoals hij was.
“Jij hebt toch ook fouten?” vroeg hij nogal uit de hoogte.
“Nou, en óf ik fouten heb”, meldde ik glibberig als een slang.
Het lukt me nog altijd niet mijn heftige emoties in toom te houden. Er zijn weinig mensen die hier tegen kunnen en dat vind ik heel vervelend. Wie weet ben ik een borderliner? Dus nú wil ik ook een etiket, dan hoef ik me nooit meer te verontschuldigen, dikke pret!

Uit volle borst schreeuwde ik: “GOED, DAN MAG IK ER VOORTAAN OP LOS SCHREEUWEN, NEEM ME MAAR ZOALS IK BEN!”
Wow, wat een opluchting!

Schrijver: Qieneke Elzenhout, 21 april 2011


Geplaatst in de categorie: pesten

3.7 met 18 stemmen 267



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
27 mei 2011
Speelse tekst met een serieuze ondertoon! Inderdaad: er lopen hele volksstammen rond die - al of niet terecht - denken dat ze één of ander etiket meezeulen. Daardoor menen ze dat ze over anderen heen kunnen lopen, want 'zo ben ik nu eenmaal'. Hulpverleners praten dat goed of nemen dat voor lief. Je legt de vinger daarom op de zere plek!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)