Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Internetgedupeerde

Ik heb al een kleine week geen internetverbinding meer, waardoor ik heftige afkickverschijnselen vertoonde, zoals nervositeit en depressiviteit. Na alle standaardstappen te hebben doorlopen, kreeg ik onlangs een KPN-monteur op bezoek, die wel een uur naar de raadselachtige oorzaak heeft gezocht, waarbij ik soms wat assisteerde. Zoals ik al op mijn boerenklompen aanvoelde, lag het inderdaad niet aan mijn binnenhuiselijke systemen. Ik krijg in zulke gevallen al gauw last van paranoia-gevoelens, zo dacht ik aan doelbewuste sabotage van de binnenlandse veiligheidsdienst, die mij als staatsgevaarlijk beschouwt of een persoonlijke vijand, die 's nachts is gaan graven om de kabels door te zagen. Dat laatste krijgt nog een staartje, want ik heb nu een soort tijdelijke oplossing, gammel, waggel waggel, die elk moment kan wegvallen. Ik word nog gebeld door de graafdienst, want ze moeten ondergronds het mankement gaan opsporen. Nu hebben ze hier de laatste tijd zwaar zitten graven, dus is een kabelbeschadiging niet ondenkbaar. We zitten al maanden in de herrie, maar het is wel heel mooi geworden. Waarom nu juist ik gedupeerd ben, is weer zo'n toevalstreffer waar ik maar niet te veel op in ga. Het lijkt zoiets als de bekende speld in de hooiberg, een internetverbinding is dus echt niet zo vanzelfsprekend als menigeen nog denkt, het blijft een technisch wonder. Wel had ik ineens een plotselinge vakantie, wat niet verkeerd was, heb weer de nodige films bekeken, maar miste toch het geconcentreerde stoeien met woorden. Ik ben benieuwd of de knaagdierschade gevonden wordt. Of waren het koperdieven of kabeldropliefhebbers?

Schrijver: Joanan Rutgers, 19 juli 2011


Geplaatst in de categorie: internet

2.3 met 7 stemmen 111



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
astrid
Datum:
25 juli 2011
eindelijk! een normaal verhaal waarin een ieder zich herkent! bravo!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)