Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Illario Albi

Ik kan nergens op internet een bericht of verwijzing naar haar vinden, wat mij buitengewoon verontrust. Haar naam ligt al enkele tijd op mijn werkbureau, omdat ik haar verhaal zeer aangrijpend vond, ik zag op de televisie enkele schokkende beelden over haar. Ze was een Italiaanse journaliste, die naar mijn herinnering zeer bezwarende gegevens over een Afrikaans machtsbolwerk aan de kaak stelde. Ging het over die gifvaten, die ze in Ethiopië/de Somalische kust dumpen? Ik weet het niet meer zeker, maar ik geloof van wel, een hoge ome verdiende daar groot geld aan en die is nu koning van een of ander tropisch eiland, terwijl hij blijft liegen over zijn wanpraktijken. Europees gif, waar arme Afrikanen ernstige verminkingen door krijgen en wat niet al. Illario had de corrupte machthebbers bij de strot, ze wist hen te ontmaskeren, ze is verdomme door die gewetenloze geldwolven in haar auto doorzeefd met stompzinnige kogels, haar collega ook, en ik krijg de indruk dat haar opoffering in de doofpot wordt gestopt, terwijl ze zoveel moed heeft getoond door de verantwoordelijke smeerlappen oog in oog te confronteren met hun beestachtige, inhumane wandaden. Ik weet niet of Berlusconi er wakker van ligt, ik vermoed van niet, die is te druk met zijn jonge prostituées en de openbaarheid daarvan. Een wonder dat ze zo'n oversexte charlatan nog dulden! Ook niet vies van corruptie wel? Net zo'n gluiperd als die gifvatendumper, die zich nu alleenheerser op een paradijselijk eiland waant! Tja, we weten inmiddels dat vele zelfvoldane rijken heel wat op hun kerfstok hebben, soms rücksichtslos over lijken gaan, dat is allemaal te walgelijk voor woorden, maar ik schrijf deze hartenkreet louter ter ere van Illario Albi, omdat haar doortastende moed mij zeer heeft geraakt en omdat zij brutaalweg is vermoord door ratten in mensengedaante, terwijl zij enkel en alleen de veroorzakers van zoveel gifleed wilde aanspreken, de egoïstische, goddeloze handelaars wilde laten berechten. Omwille van haar heilige leven wens ik hierbij alsnog dat haar imbeciele moordenaars en de criminele strategen van die gifmengerij door een bekwaam arrestatieteam worden ingerekend. Ze heeft zichzelf versproken bij haar vermomde tegemoetkomers. Sommige mensen zijn geboren killers en blijven dat, omdat ze op onontwikkelde prehistorie voortborduren. Die zijn niet vatbaar voor enige beschaving. Krokodillenverstand. Slangenintuïtie. Nogmaals, gedenk Illario, misschien alleen maar door haar naam even hardop uit te spreken, ik weet zeker dat zoiets meer waard is dan die agressieve kogels van die stupide onbenullen, die haatdragende moordenaars voor smerig geld.

Schrijver: Joanan Rutgers, 2 september 2011


Geplaatst in de categorie: misdaad

4.5 met 2 stemmen 92



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)