Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kermis

Een ander woord heb ik niet voor wat er gebeurt rond een door een Angolese moeder op het vliegtuig gezette zoon richting Europa. Politici, media, pleegouders en belangenverenigingen wringen zich in allerlei bochten en dringen Mauro in een hoek waar harde klappen vallen.

Ik heb te doen met die jongen, ook al heeft ie geen poot om op te staan, hij is geen asielzoeker en sinds jaren is het duidelijk dat hij hier niets te zoeken heeft. Neemt niet weg dat, wat mij betreft, hij kan blijven. Speelbal van andermans belangen, als de rook is opgetrokken en de kermis vertrokken naar het volgende slachtoffer, dan rest slechts eenzaamheid.

Schrijver: Fred, 2 november 2011


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.8 met 8 stemmen 210



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
2 november 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Monique, ik denk niet dat jij de enige was die zich daarin heeft vergist, zullen er zeker meer zijn geweest.
Naam:
astrid
Datum:
2 november 2011
Treffend!!!
Naam:
Monique Methorst
Datum:
2 november 2011
Email:
moimoniquelive.nl
Zo dan, precies zoals je mij altijd raakt, in een kort fragment en Fred, waar blijven jouw gedichten?
Mijn excuses voor sommige reacties; ik dacht dat je ook schreef onder pseudo Guus Flater, ik heb me vergist.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)