Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Dol op Bic

Ik heb het zowel bij de Trias als bij tandheelkundigcentrum Dental Art in Gouda gecheckt hoe ik in de pingpingpenarie ben geraakt en de conclusie luidt dat de mondhygiënisten mij genekt hebben, aldus de verdacht donkersprekende, gebrilde ratiodame van het zieltogende Triasbolwerk, die waarschijnlijk niet wordt overgenomen door de VGZ, waar ik maar snel heb meegedaan aan een welkomstactie, wat een iPad kan opleveren, wat dat ook moge zijn, maar ik hoop mijn financiële debacle zo snel mogelijk te boven te komen.
Soms win je, soms verlies je, zo is het meestal, maar je moet wel alert blijven en waar je kunt de boel positief regelen. Gedeprimeerd door de onnodige schade kwam ik in een roessfeer bij de deskjongedame, die me keurig wist te vertellen dat ik het budget was overschreden, waarop ik boosaardig zei dat ik die mondhygiënisten voortaan nauwlettend in de gaten houd en ik verplaatste mijn binnenkorte afspraak naar maart 2012, om het half jaar is nu mijn devies en ik leer meer en meer dat zelf denken en zelf organiseren een must is. Anderen denken niet in jouw voordeel, besef dat. Mijn voordeelteruggave is gaan zitten in mijn wortelkanaalbehandeling, zo blijf ik 'lekker' aan de onderkant van de samenleving, zelfs meevallers vallen tegen en daarom is het geen wonder dat ik me verwant voel met straatkrantverkopers voor de ingangen van supermarkten, die ik vaak veel aardiger vind dan de doorsnee Nederlanders met vals afleidend onzingeklaag.
Ik schrijf al enkele maanden met pennen, die niet willen schrijven, gewoon irritant weigeren inkt uit te scheiden, wat me tot een zoektocht naar degelijke pennen aanzette, ik herinnerde me de merknaam Bic en daarom ging ik op zoek naar Bic's, die ik vond in de V&D, afgeprijsd van 3 euro naar 0,50 eurocent, waardoor ik de kassière wilde platknuffelen, want schrijven is mijn ding, zei ik, en ik ervoer deze spotgoedkope deal als overlappende gerechtigheid, een terechte sneer naar de exorbitante, fnuikende geldbedragen voor mondhygiëne, wat met een goede Bic, big selfcleaning ook kan worden opgelost.

Schrijver: Joanan Rutgers, 26 november 2011


Geplaatst in de categorie: maatschappij

2.8 met 5 stemmen 83



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)