Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De OVchipkaart

Tja een dagje ouder en niet alles meer bij kunnen benen.
Dat was waar ze aan dacht, toen ze haar bankafschriften bekeek.
3 maal 20 euro afgeschreven door de OVchip firma.
Een systeem waar je als vrije Nederlander tegenwoordig binnenkort toe verplicht was.
Nu kon je immers heel gemakkelijk reizen en was je sneller op de trein?
Mooi niet dus!

Haar zoon had het voor haar geregeld en het allemaal automatisch laten afschrijven.
Ze was er eigenlijk al vanaf het begin bij met deze nieuwigheden.
Maar ze had concentratieproblemen en ook al had ze nu al zo een jaar deze automatische trein/bus chipkaart.
Wennen zou ze nooit.
Steeds had ze haar hand op de chipkaart om vooral niet te vergeten in- en uit te checken.
Ze was helaas te snel afgeleid, door bijvoorbeeld een aardige medepassagier of door de omroepinstallatie in de trein, dat haar trein klaar stond op perron zoveel.
Altijd gebeurde er wel iets onverwachts.
Toch had ze deze keer er heel erg opgelet dat ze alles goed deed.
In de trein naar huis een andere dan de NStrein begon ze te twijfelen of ze bij het overstappen wel uit- en ingecheckt had.
Ze was bijna 1 halte verder en dacht aan de boete die ze dan zou krijgen als ze het vergeten was.
Ze stapte even vlug uit om alsnog in te checken, dat kon omdat er veel passagiers stonden en de meldpaal stond voor de openslaande treindeuren.
Opgelucht kon ze even later weer plaats nemen.
Ze hoefde nu niet meer bang te zijn voor een boete.
Maar met de bankafschriften in haar hand probeerde ze te bedenken waar ze de fout in gegaan was.
Ze had braaf weer uitgecheckt toen ze weer in haar eigen woonplaats arriveerde.
Dat was misschien 1 van de fouten en had ze in plaats van tweemaal de kaart driemaal voor de paal gehouden.
Ze werd er wanhopig van en liet haar kaart blokkeren, nooit meer wilde ze voor zon kort reisje zoveel betalen.

Een klein beetje opgelucht was ze wel. Er bestonden kaarten van 7.50 euro, misschien had ze daar wat aan, dan hoefde ze nooit meer zoveel van haar rekening te zien verdwijnen.

Schrijver: EvaMensch, 7 maart 2012


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.4 met 12 stemmen 171



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
A van de Aa
Datum:
14 maart 2012
Zo uit het leven gegrepen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)