Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mezelf kennen en jou kennen

“Mezelf kennen en jou kennen, is het beste wat ik kan doen” hoort Alfons door de liedjesradio die hij op zakformaat bij zich draagt.
Hij is op weg naar het graf van een overleden vriend. Hij heeft allerlei vreemde gedachten.
“Mezelf kennen en jou kennen, is het beste wat ik kan doen”, het is een liedje van Abba, en Alfons had het lange tijd niet gehoord, hij dwaalt verder in zijn gedachten.

Alfons moet goed zoeken, om je te vinden is hij een dwaaltocht begonnen, een geschiedenis van doden dwaalt om hem heen.
Er staat een hortensia op de tijdelijke grafsteen. Er vliegen zwarte kraaien uit de kale bomen.
Alfons koopt witte viooltjes bij de bloementent om op jouw graf te zetten.
Het is bijzonder warm voor de tijd van het jaar.

Gisteren was er een droom in een land van lang geleden:
Alfons liep door de stad naar de haven waar het zeeschip lag. Hij zag blonde matrozen die bier dronken en schunnige grapjes maakten. Overal waren er bloeiende rozen en klonk er elektrische gitaarmuziek door de straten, omdat er een band in het park optrad.

Ooit waren jullie geliefden, maakten jullie een kleine hut in een boom en aten er liefdesvruchten, maar de vruchten vielen uit de bomen. En de bomen stonden niet ver van het bos, het bos van de begraafplaats.

“Mezelf kennen en jou kennen, is het beste wat ik kan doen”.
De woorden lijken niet meer uit zijn hoofd te verdwijnen.

Schrijver: mobar
Inzender: Henk van Dijk, 10 mei 2012


Geplaatst in de categorie: muziek

4.5 met 6 stemmen 267



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
14 mei 2012
Email:
joke190411telfort.nl
"mezelf kennen en jou kennen" = elkaar kennen.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
12 mei 2012
Email:
moi636yahoo.com
Ja, deze sfeer vind ik mooi verwoord.
Naam:
mobar
Datum:
12 mei 2012
Email:
mobaronline.nl
@ Len
Bedankt voor de reactie, het lied heb ik gekozen omdat
het bij de sfeer van de hartenkreet past. Het autobiografische waar de hartenkreet over gaat, heb ik in diverse gedichten proberen te verwerken. Een songtekst sluit ik in de toekomst niet uit, maar voorlopig is het voor mij al een groot avontuur om autobiografisch door de popmuziekgeschiedenis te wandelen.
Naam:
Len Cornelis
Datum:
11 mei 2012
Flarden gedachten tikje ruw aan elkaar geknoopt. Levert wel aparte sfeer op. Misschien deze bijdrage omwerken naar een songtekst?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)