Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Poppenkast

Steeds weer dezelfde koppen, of het nu de politiek betreft of de entertainment-industrie. De gemiddelde mediahoer is ook nog eens kleiner dan de gemiddelde medemens, compenseren is een kunst, kleine mensen trappen naar boven.

Ik maak een godwin, Otto Stenzel stond aan de wieg van de Muppetshow. Musik, Musik, Musik, Nazi Berlin. Het derde rijk, opmerkelend.

Schrijver: Fred, 26 september 2012


Geplaatst in de categorie: wereld

2.6 met 7 stemmen 165



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Redactie
Datum:
26 september 2012
Email:
infonederlands.nl
Toelichting: Wet van Godwin

De wet van Godwin is een zegswijze over de internetcultuur van Mike Godwin (1990).

"Naarmate online discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi's of Hitler."

Als een online discussie maar lang genoeg duurt, trekt een van de deelnemers op den duur een vergelijking met de nazi's of Hitler.

Vele internetgebruikers beëindigen een draadje zodra zo'n vergelijking wordt gemaakt. Degene die de nazi's als eerste noemt heeft automatisch de discussie 'verloren'.
Hoewel een vergelijking van praktijken als de holocaust met een veel minder ernstige gebeurtenis unfair of ronduit onjuist is, kan zo'n overdrijving bedoeld zijn om lezers wakker te schudden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)