Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zeven Zuchtende Zusteren.

Regels.

Zal ik ooit mijn woorden inslikken? Ik denk van wel, maar nu even niet.
De schrijvers hier zijn talrijk, doch zij, die wat te zeggen hebben, schaars.
Sinds de geest weer terug in de fles is, is het hier armoe troef, een soort tomorrowland op de laatste dag.
Jaja, hij was niet lief, onze geest, hij spaarde niets en niemand, ook mij niet, en ondergaat nu zijn eeuwige straf.
Er moet schijnbaar recht gedaan worden. Regels zijn er niet voor niets.
Ik haat trouwens regels om de regels, ik gruw er van.
Regels zijn er namelijk voor de mensen, en niet om de regels.


Befehl ist Befehl.

Maar wat doe ik hier dan?
Het verschil tussen een weblog en een dagboek is natuurlijk nihil, en een cahier, mij aanbevolen om in een hoekje te beschrijven in plaats van dit weblog, heet al decennialang een schrift, en ik moet hier ook helemaal niet weg.
Het verzoek was dan ook ronduit belachelijk. Waarvoor zou ik hier weg moeten?
Omdat de Zeven Zuchtende Zusteren, die niets doen dan elkaar bekwijlen, (O, onze wijsheid begint nu wel érg op te vallen!)mij dat bevolen? Hebben zij dan die macht? Kom op zeg!
Is hun financiële bijdrage aan de provider dan zoveel groter, lees hoger, dan de mijne?
Kan ik me niet voorstellen.

Het verschil.

Wat is dan het verschil? Een humorloze humorist mag van de Zusteren wél, en een taalpurist die geen drie zinnen kan schrijven zonder taalfout mag ook.
Waar ligt de grens dan?
Als tientallen mensen wel bijna letterlijk over een stervende gekleurde jongen stappen en ik de enige, letterlijk de enige ben die om een dokter roept en iedereen stomweg zijn zondagse gang gaat, en ik zeg; “he, er ligt een neger op de straat!”, en dan daar als reactie op krijg dat ik erg respectloos ben, zakt mij de moed in de schoenen, snappen de lezers hier nu werkelijk niets van wat er staat en wat er niet staat?
En ben ik het dan die de hand in eigen boezem moet steken
als ik schrijf over een Kamerlid die verkrachting bagatelliseert?
En het gaat maar door.

It Giet Oan! Da’s geen Zeeuws, maar wat kan mij het schelen.

Wil die juffrouw bij Hotel Arion op de boulevard niet zo met MIJN rode wijn morsen?
Jeetje, de hele tafel is nat!
Dat kan écht niet voor die prijs hoor! Wazeggu? 4,65?
En dan ook nog eens dat gezicht erbij!
Nee, dan die sushi bij East & West in de Walstraat,
á la minute en met liefde bereid en met humor geserveerd, en omgekeerd.
Het is dat ik al verkering heb, ....

Schrijver: Peterdw., 21 januari 2013


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.8 met 14 stemmen 279



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
26 januari 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Pittige Hartenkreet, er is veel kritiek op hen, die volgens andere mensen buiten de pot piesen.
Omdat ze gewoon niet met de stroom of met "HUN" gedachtegoed meegaan, en dan hun woorden niet inslikken omdat ze dat eenvoudigweg verd....!
Dit schrijven zal ook over andere site's gaan
dus heel herkenbaar.
Maar dat buiten de pot piesen levert dan een fikse strijd op, en/of, je hoort er niet meer bij!
Nou dat is dan heel erg hoor, ha,ha, dus met die- ...... allemaal de pot op!
Naam:
Monique Methorst
Datum:
22 januari 2013
Email:
moi636yahoo.com
Over welke 7 zusters heb je het in godsnaam?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)