Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als ik mijn leven over mocht doen.

Tja, als ik mijn leven over mocht doen, zou ik dan bepaalde dingen anders doen, misschien wel. Eigenlijk vind ik dat een beetje filosofisch gedacht. Niks mis mee. Hypothetisch gezien is dat nog zo slecht nog niet.

Stel dat..even in mijn fantasie..Ja, ik zou mijn leven graag over willen doen, ècht! Maar hoe? Ik ben nou eenmaal geboren uit de ouders die ik niet voor het kiezen had, dus..lastig, hoor.
Kijk, vanuit de leeftijd die ik nu heb, heb ik veel geleerd.
Ik heb een turbulent leven geleid en dus ben ik er sterker uit gekomen, tja..qua overweging ben ik een ervaringsdeskundige. Niet dat ik daar zozeer trots op ben, maar het heeft wel wat. Ergens over mee kunnen praten, of mij in kunnen denken in andermans ellende, dat levert tóch wel wat op, dacht ik zo.

Dat wil niet zeggen dat ik me altijd ó zo vrolijk voel over alles, integendeel. De eenzaamheid die ik ervan over heb gehouden, keert zich vaak om in cynisme, wat niet iedereen begrijpt. Het kan soms mensen kwetsen, zonder mijn bedoeling. Zelfspot was vaak "overleving". In mijn geval.
Zonder dát was ik allang uit het leven gestapt.
Op jonge leeftijd, als kind.
Maar niet getreurd, ik leef nog en hóe!
Door mij te verzetten tegen álles wat mij is aangedaan.
Dankzij God, die mij heeft behoed tegen het kwaad, wat ik in mij had. Mijn "Grote Kracht".

Dus, als ik mijn leven over mocht doen, zou ik alles wéér gedaan hebben, ondanks mijn fouten en tekortkomingen.

Schrijver: Alida Booij, 1 oktober 2013


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

3.3 met 3 stemmen 146



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)