Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Lief klein vogeltje

Ik heb je dood gemaakt, verdronken in de zwarte emmer, je snaveltje schraapte de bodem alvorens ik jouw pootjes voelde strekken in doodsdrang. Lief klein vogeltje, die glazen wand heb jij nooit verwacht terwijl jij in vogelvlucht de natuurlijke strijd aanging met een ander lief klein vogeltje. Hij brak zijn nek, maar jij viel zieltogend neer op vijf hoog.

Ik moest je wel doden om meer leed te voorkomen.
Ik ben niet trots op mezelf, ik had jouw leventje warmkloppend in mijn hand en heb je verdronken met mijn tranen.

Schrijver: Fred, 2 oktober 2013


Geplaatst in de categorie: verdriet

4.4 met 7 stemmen 169



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Mohair
Datum:
5 oktober 2013
Email:
louismonique4gmail.com
De woorden van Joke in combinatie met het plaatje van het vogeltje, ik krijg er de slappe lach van. Petra, jouw woorden komen wonderlijk op me over.
Graag gelezen Fred, sentimenteel maar o zo mooi opgeschreven.
Naam:
J.de Groot
Datum:
4 oktober 2013
@, Petra Hermans,
ik sla er van achterover!
Naam:
Petra Hermans
Datum:
2 oktober 2013
Email:
worldpoet546live.nl
Een ander mens kun je niet doen verdrinken.
Je kunt alleen zelf ten onder gaan aan woelend
water.
Enigszins kan je op tijd een reddingsvest
aanschaffen en dit ook om doen als het
hard nodig is.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
2 oktober 2013
Eigenlijk een supersentimenteel gedicht, dat niet onderdoet voor het gedicht van Dag Hammerskjöld over zijn aapje, dat de gordijnen voor lianen aanzag en daardoor zichzelf ophing.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)