Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een kaarsje aansteken

Toen wij weer thuis waren stak Mien een kaarsje aan, terwijl de tranen over haar wangen gleden. Haar zeventig jarige zuster had nog maar een korte tijd te leven. Ze leed aan een ernstige vorm van K. Wouter, die vaak tactloos overkomt zei tegen zijn vrouw:
''Dacht je dat van een kaarsje opsteken je zuster beter wordt, vergeet het maar.''
''Man, praat niet zo dom. Een kaars aansteken betekent voor mij een gevoel van liefde voor mijn zuster. Dat zouden meer mensen moeten doen. Ik vind een kaars aansteken voor een ander hetzelfde als bidden.''
Hij weer:
''Ben je nou ineens gelovig? Toen ik van Wim de bijbelvorser een bijbel kreeg en ik daarin ging lezen maakte je mij uit voor halvegare en nu dit. God weet toch alles van iedereen, waarom zou ik dan bidden en een kaarsje aansteken helpt ook niet.''
''Het gaat om het gebaar man. Mijn ouders waren gelovig en ik ben daar van afgestapt, omdat ik niet met een katholieke jongen om mocht gaan, maar dat is lang geleden. Onze koningin Maxima is ook katholiek en gehuwd met de koning, die protestant is. De tijden zijn veranderd. Dat God mij al kent geloof ik en dat is geen reden om niet te bidden. Bidden is een grote kracht en maakt je menselijk tegenover iedereen.

Schrijver: kees niesse, 3 oktober 2013


Geplaatst in de categorie: liefde

4.0 met 2 stemmen 183



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Kees niesse
Datum:
5 oktober 2013
Email:
c.h.niessekpnplanet.nl
Hallo Joanan, ik moet altijd lachen om jouw schitterende reacties. Bedankt daarvoor.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
3 oktober 2013
Mien is verdrietig, beste Wouter, extra borrels toedienen en sauna-massage door een Willem-Alexander lookalike. Gouda-kaarsen in de slaapkamer aansteken en haar heel voorzichtig benaderen, totdat ze in passie ontvlamt!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)