Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Is oud en nieuw zo bijzonder?

Nou, voor mij is oud en nieuw niet zo bijzonder.
Elke nieuwe dag is voor mij bijzonder.
Wat maakt het verschil..?

Op oudejaarsdag/avond gaat men terugblikken op het afgelopen jaar, ja toch? Wat er allemaal gebeurd is en hoeveel mensen er zijn overleden in dat jaar, nou nou..
Èn maar drinken en/of televisie kijken, ja ja...

Dan komt het moment van twaalf uur, tik tik tik..proost!
Tranen wegpinken, nostalgie, even 'wegdromen', ach, het ís toch wat..
Dán naar de buren, een hand schudden, buren die je eigenlijk nooit ziet..ha ha, maar ja, het hoort erbij.
Vuurwerk kijken of zelf afschieten..

En dan is het zomaar 1 januari..nou èn??

Nèt wat ik zei, elke dag is een nieuwe dag, gisteren is geweest en morgen moet nog komen. Of dat nou te maken heeft met oud en nieuw, ik weet het niet, hoor!

Men maakt er zó'n ernórme ophef over, kijk dát deprimeert mij dus..(zucht).

Weet je wat mij eigenlijk dwarszit? Men 'viert' de oudejaarsdag/avond, maakt mij niks uit, maar men 'viert' het. HET...waarom?? Zeg mij dat! Vált er iets te vieren?
Nou..?

Tja, iedereen zijn eigen mening hierover.

Herleef maar lekker het afgelopen jaar met al zijn eigenaardigheden en 'weet ik het allemaal'.

Ìk blijf erbij: èlke dag is voor mij een soort van 'oud en nieuw'. Elke dag.

Schrijver: Alida Booij, 31 december 2013


Geplaatst in de categorie: filosofie

3.0 met 1 stemmen 112



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Qieneke Elzenhout
Datum:
1 januari 2014
Voor mij ook. Leuk geschreven verhaaltje.
Ik heb dwars door het geknal heen geslapen met oordoppen in. En nu wil ik jou een gelukkig leven toewensen en hoop er voor mezelf ook een.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)