Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Plasterk slachtoffer van eigen leugens?

Het is weer hommeles in het politieke gekkenhuis. Deze keer ligt onze PvdA-minister van Binnenlandse Zaken onder vuur. De erudiete man in kwestie vermijdt vooralsnog de media, wat hoogst verdacht is. Premier Rutte heeft hem en defensie-mascotte Jeanine d'Arc van Holland nog laat op de avond naar zijn torentje laten komen. Mark is des duivels, want zijn kabinetsformatie lekt aan alle kanten en de ene pias is nog niet vertrokken of de andere blundermaker dient zich al weer aan. 'Waar ben je toch mee bezig, Plasterkje, dit is echt stront aan de knikker, man, hoe wil je dit nog recht breien, stuffkikker!', zei Mark witheet van woede. 'En jij, playmobilfiguurtje, waarom heb je deze doorgedraaide kwal niet beter ingelicht?', vervolgde hij tegen een dom lachende Jeanine. 'Ik ga militaire staatsgeheimen toch niet delen met een slappe Tinus!', reageerde Jeanine. 'Luister, Ronald, je staat er nu zo goed als alleen voor, je ziet maar hoe je er een draai aan geeft, maar je moet niet raar staan te kijken als je straks je baan kwijt bent!', ramde Mark er nog even keihard in, 'van een hoogleraar in de moleculaire microbiologie mag je toch verwachten, dat hij gedetailleerder te werk gaat!'. 'Maar ik ben misleid!', wierp Ronald tegen. 'Jaja, charlatan, bedrieg mij ook nog maar, rot op, slapjanus, uit mijn ogen! en jij ook, pokkentrut, ga maar lekker in een Haagse kroeg doorzakken! stelletje mislukkelingen!', sprak Mark tenslotte. 'Het is dat ik niet meer in God geloof', zei Ronald tegen Jeanine, 'maar anders zou ik nu meteen bij een priester gaan biechten!'. Jeanine veegde zijn tranen van zijn koortsige wangen, terwijl ze hem daarna op zijn stoppelbaard kuste. 'Die Mark is een ontzettende arrogante eikel! Kom, dan mag je vannacht bij mij slapen!', troostte ze de gekwelde Ronald. 'Is dat nu wel verstandig?', vroeg hij. 'Natuurlijk, gekkie, kun je even lekker van je af kletsen en zo!', zei Jeanine, terwijl ze veelbetekenend in zijn gespannen billen kneep. Vooral dat 'en zo!' begreep Ronald maar al te goed. Zo zie je maar hoe persoonlijke falsificaties toch nog een vrolijke draai aan het geheel kunnen geven.

Schrijver: Joanan Rutgers, 6 februari 2014


Geplaatst in de categorie: politiek

2.0 met 3 stemmen 95



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Jan Jacob Krediet
Datum:
7 februari 2014
Email:
janjkrediethotmail.com
Leuk geestig verhaal...elk nadeel hebt z'n voordeel...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)