Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Hou toch op

Wij van het volk hebben echt genoeg van de starters in het schot de superbe eerste 100 meters het beheerste verval van 1 seconde per ronde het perfect aangesneden bochtenwerk de concurrentie vervalsende aerodynamische pakken het marktmodel dat aanzet tot alleenheerschappij het doorhalen op de rechte stukken de inhalige poldergezichten in beeld het quasi geile gelonk naar camera's die tot in de treurigheid ingestudeerde poses en antwoorden en al die vies blinkende medailles van onze jongens en meisjes.

Wat we willen zijn dramatische vallen gebroddel met het voetenwerk benen die niet meer willen hoofden mudvol van zwaarte lijven die niet vleugelen gevoelens die elk ritme breken foute wissels smerige poepjes op de baan schaatsen met spontane bramen valse starten gevolgd door eeuwige diskwalificaties coaches die verstand hebben van melkkoeien en natuurijs onbetaalde kluners die nooit leren glijden bobo's die het nooit zullen snappen en schaatsers die het voor de sport doen.

Of spreek ik nog steeds hopeloos alleen voor mezelf?

Schrijver: Jos Zuijderwijk, 18 februari 2014


Geplaatst in de categorie: spijt

4.7 met 3 stemmen 332



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
J. de Groot
Datum:
20 februari 2014
Jos....
Ik neem graag de boel een beetje in de maling hoor,
moet je maar even aan wennen!

Erben is tof!
Ik heb jou goed begrepen!
Ik zeg toch altijd: laten we maar lachen er is al genoeg narigheid in de wereld!
Naam:
Jos Zuijderwijk
Datum:
20 februari 2014
Erben valt eerlijk gezegd echt mee Joke. Uiteraard mist hij distantie maar het is geen doorgedraaide radio waarmee Mathijs van DWDD hem tot topreporter verhief.
Naam:
J.de Groot
Datum:
18 februari 2014
Maar Jos, wij hebben Erben toch,
en die gaat ha, har, hard en dat is heel...snel,
hoezo er hapert niets -;)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)