Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In de Kraamkamer van Moeder Natuur/Twee schattige babyschildpadjes uit het ei gekropen....

In de Kraamkamer van Moeder Natuur valt heel wat te beleven....
Op 3 maart j.l. zijn bij Dierenpark "De Oliemeulen" in Tilburg twee schattige, kleine en kwetsbare Indische babyschildpadjes uit het ei gekropen. Hun schilden zijn bont gedecoreerd met geel en zwart. Ze zijn in het leven geroepen door een Onbekende (waarom? waartoe?) als hun medeschepselen en uitgevoerd als kleine kunstwerkjes.
Hopelijk worden ze goed verzorgd bij "De Oliemeulen" te midden van de overige reptielen zoals de hagedissen die zich, als waren zij wanhopig en angstig, vastklemmen tegen de glazen wand van hun kooi; roerloos, onbeweeglijk; te midden van de lange slangen, eveneens roerloos; opgerold, met een wonderlijk maar prachtig patroon op de lederen, crèmewitte of glanzend zwarte huid, van wie alleen het tongetje trilt dat in een razendsnelle beweging aan de bek ontsnapt, als enig en ultiem teken van leven; te midden van de groen-met-zwarte kikkers, de gekko's en de trage, tropische, welhaast voorwereldlijk aandoende krokodillen, die thuishoren aan een majestueuze, bruisende rivier en niet in een kleine kooi met armzalig vijvertje.....

Schrijver: I. Broeckx, 26 maart 2014


Geplaatst in de categorie: dieren

2.0 met 1 stemmen 93



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)