Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mr. Bean-Poetin in een militaire klucht

Volgens de media zijn er 1 tot 6 pro-Russische fanatici omgekomen door de Oekraïnische maatregelingen tegen de in hun ogen terroristische rebellen. Hun dammen bestaan uit zwarte autobanden, dus noem ik ze voor het gemak beverdambewakers. De onvervalste komiek Vladimir Hardy was in zijn nopjes en kon eindelijk wereldwijd vertellen, dat hij deze daad van agressie jegens het eigen volk niet kan tolereren. Zijn heroïsche imago moet gevoed worden. Dus oefenen zijn trotse en rechtvaardige strijders vlak langs de Oost-Oekraïnische grens. Meer dan een plaagstootje, want een opzetje tot de grensoverschrijdende aanval op het pro-Oekraïnische leger. Genève? Dat was een goeie grap hé! De geslepen nar van Moskou trekt zijn eigen plan wel!...

Persoonlijk ben ik geneigd om die grappenmaker niet meer serieus te nemen. Als een halve zool wat beweert, trek ik vanzelf mijn schouders op. Het is allemaal doorgestoken kaart en doorzichtige goochelarij. Het doet me denken aan Benny Hill, die altijd geobsedeerde grappen met de meest rondborstige dames maakte. Zo enorm voorspelbaar en toch bleef het lachen en brullen. Vladimir Hill is geen meesterlijke strateeg, maar een toneelspelende pion in een reeds historisch geboekstaafd scenario. Zijn a-intellectuele gevoel voor humor doet me denken aan holbewoners, die elkaar met knuppels te lijf gaan en daarbij eindeloos schaterlachen als een tegenstander over een steen struikelt.

Hier in het Westen doet een generaal-buiten-dienst er nog een schepje boven op en noemt de huidige situatie nog nooit zo gespannen en ijzingwekkend gevaarlijk. Het is soms bijna alsof ze die oorlogsspanning willen, alsof er diep in die gedirigeerde mannen in driedelig kostuum woeste krijgers schuilen, die zich niet langer schuil kunnen houden, omdat de natuurlijke krachten hen nu eenmaal aanzetten tot een geweldsexplosie. We stammen af van vreedzame jagers en verzamelaars. Moordenaars zijn een verhaal apart. Kaïn en Abel, die ene was jaloers op de andere, die hij vermoordde, zodat hij kreeg wat die andere bezat. Dat heeft niets met oermensen te maken, maar alles met psychopathische persoonlijkheidsstoornissen. Ik durf dan ook te beweren, dat er in het merendeel van de militairen, dictators, politieagenten, burgerlijke meelopers en vechters om het vechten een diepliggende, psychische stoornis de onbewuste beweegreden is. En het ergste is nog wel, dat ze zichzelf niet als geestesziek ervaren en al helemaal niet psycho-analytisch bij zichzelf naar binnen willen kijken, o nee, denk aan de afweermechanismen, ze geven veel liever een ander de schuld en rammen daar op los!...

Kortom, de onbehandelde gekken zijn aan de macht en ze sleuren ons mee in hun eschatologische doemscenario. Het is een schande dat die jonge dienstplichtgekken met grof geschut tekeer mogen gaan. Dat hun zwaarbesnorde kolonels hun opzwepen tot die blinde moorddadigheid. De doorgegeven zonde. Net zoals er in de eerste wereldoorlog duizenden jongeren werden opgeofferd voor een absurde ruzie. Hitler wilde ook alsmaar meer grondgebied en macht ten koste van miljoenen slachtoffers, die hem persoonlijk niets hadden gedaan en dan nog. Over de anti-Christ gesproken, dit zie ik duidelijk terug in Führer Poetin, die sterk zwart-wit denkt en de Oekraïnische vrijheidsstrijders bestempeld als terroristische onverlaten, terwijl ze in feite anders zijn en anders denken dan hem en dat kan hij niet uitstaan! Christus Jezus zegt niet voor niets, dat we de ander moeten liefhebben als onszelf! De anders-zijnde medemens en ook de Totaal Andere, namelijk God Zelf! Want de gelijkgestemden liefhebben is een koud kunstje, maar juist de totaal verschillende mensen liefhebben, is de ware liefde, die ons Godgelijk maakt!...

Vijandsdenken en vijandsbeelden verspreiden is uit den boze en de zogenaamd vrome Oost-Orthodoxe joker Poetin zou beter moeten weten, maar ik betwijfel daarom zijn oprechte diepgang aangaande zijn geloofsvoorkeur, ik weet wel haast zeker dat hij ook wat dat betreft een oppervlakkige machtsgeilaard is, die kickt op juichende menigten en dan doen de intenties er niet toe. Persoonlijk verfoei ik al het oorlogstuig en ben ik een overtuigde pacifist. Menselijke conflicten los je nooit met dodelijke wapens op. Dat vergroot enkel de psychische ellende. Goeden of kwaden met wapens zijn nooit te herkennen. Moord blijft moord. Oorlog is zó uit de tijd, ontspoorde testosteronmannetjes, jullie zijn net zo kolderiek en banaal als giftige dinosau-Russen, die ook zijn uitgestorven, dus maak een beetje haast!, want de meerderheid op de planeet aarde is jullie potsierlijke, protserige, belachelijke, vervelende, destructieve, armzalige, macho-overdreven, impotentie-maskerende, goedkoop imponerende, zwaar-agressieve, diep-onderdrukkende, iq-loze, emotieloze, geldverslindende, hoogst zinloze, aarde-vijandige, levensondankbare, volkomen inhumane getreiter meer dan zat!...

Tenslotte dan nog maar eens de zin, die ik eens geïnspireerd bedacht: 'Rusje, niet met wapens, maar met lippen kus je!'.

Schrijver: Joanan Rutgers, 25 april 2014


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.4 met 5 stemmen 151



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Ivan Grud
Datum:
4 mei 2014
Email:
grud-ivanhotmail.ph
Gij alles denkend beterweter, nogmaals verruim uw blik nu eens in het wereldgebeuren, en dan niet van uit de vensterbank, maar neem eens de moeite en ga er eens praten met de burgers aldaar.
Het op alles en nog wat beter wetend gegil van u heeft niemand wat aan, is vervelend,niets zeggend en slechts een weergave van uw eigen bekrompen denkwijze...

www.intermediair.nl/weekblad/20140501/?utm_medium=widget&utm_term=lead&utm_content=artikel_bekijken&utm_campaign=persgroep_netwerk&utm_source=ad.nl#7
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
28 april 2014
Joanna, slimpie, Joanan calling, liefde is geen wapen, maar een ontwapenend mirakel! Als je denkt boven de liefde te kunnen staan, dan ben je een arrogante miereneuker met een rollator om je houten benen in evenwicht te houden!...
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
28 april 2014
Maar schalk maarschalk groothertog tjaar Ivan de Verschrikkelijke Afweergeschutgrut, wat zijt gij toch ten onrechte verbolgen over mijn wijze vondsten tot wereldvrede! Mijn visie is verre van bekrompen, namelijk uiterst radicaal en tegen iedere vorm van geweld. Het pacifisme moet bij iedereen diep van binnenuit komen, kan iemand dat niet, dan is zo iemand nog vasthoudend aan primitieve manieren van conflictbestrijding. Oorlog voeren is echt zo oubollig, narrow-minded, onverlicht en zinloos.
Inderdaad heb ik het bij 'het merendeel van de militairen' ook over de Fransen, de Duitsers, de Engelsen, de Amerikanen en de Canadezen tijdens de eerste en tweede wereldoorlog. Het doden van een ander mens is op geen enkele manier goed te praten. Omdat ze zogenaamd 'aan jouw kant staan' zijn hun moorddadige misdaden niet onschuldig. De bombardementen op bv. Dresden waren gruwelijk. De Russen stopten in 1945 Duitse onschuldigen in hun concentratiekampen. Ze hadden al ervaring in Siberië. Oeverloos denken laat ik liever aan eigengereide, zichzelf geweldig vindende betweters en erin verder wegzakkende báh-deskundigen over. Ik volg liever mijn eigen intuïtie en die van veel vredesgoeroes. Christus Jezus was de Pacifist bij uitstek! Het wordt wel eens tijd, dat de vicieuze cirkel van oorlog-voeren wordt doorbroken. Ook qua woordkneedbommen, húp Ivannetje, stroop in't kanneke!
Maffia-praktijken zijn er over de hele wereld, ook in Nederland. Dat houdt dus geen steek. Je leest bevooroordeeld en met een donkere bril. Je hebt nog een hele weg te gaan tot het heilzame pacifisme!...
Juist minderheden strijden voor ware vrijheid. De massa huppelt achter machtige leiders aan. Welnu, mislukt KGB-ertje en pro-Russische infiltrant in Nederland, maak eens een flinke fles jenever soldaat en zwijmel met ons, de wietrokende flowerpower-pacifisten mee op 'Imagine' van John Lennon...
Naam:
joanna Peters
Datum:
27 april 2014
Als nieuwkomer vraag ik me af: welk wapen had u ter handen toen u deze volgens uw eigen woorden ‘inspirerende zin’ bedacht?
Noch de wapens, noch de lippen heb ik nodig om volwaardig boven dit soort hartenkreten te staan.
Naam:
Ivan Grud
Datum:
26 april 2014
Email:
grud-ivanhotmail.ph
U schrijft:
Ik durf dan ook te beweren, dat er in het merendeel van de militairen, dictators, politieagenten, burgerlijke meelopers en vechters om het vechten een diepliggende, psychische stoornis de onbewuste beweegreden is.
(Hier durft u veel mee te beweren, houdt u er rekening mee dat dankzij die psychisch gestoorde (W.O 2) Militairen u uw bekrompen visie hier neer kan,en helaas mag neerpennen)

Over de anti-Christ gesproken, dit zie ik duidelijk terug in Poetin, die sterk zwart-wit denkt en de Oekraïense vrijheidsstrijders bestempelt als terroristische onverlaten.

Het ontgaat u dat de zogenaamde vrijheidstrijders gefinancierd door de alles dirigerende Maffioso slechts kleine groeperingen zijn, en zij er alles voor over hebben de Russen (gezien de grote schoonmaakacties in Rusland) buiten te houden.
U denkt niet na, u schrijft maar een hoop ondeskundig geblèr)

Persoonlijk verfoei ik al het oorlogstuig en ben ik een overtuigde pacifist. Het doet me denken aan Benny Hill, die altijd geobsedeerde grappen met de meest rondborstige dames maakte. Zo enorm voorspelbaar en toch bleef het lachen en brullen. Vladimir Hill is geen meesterlijke strateeg, maar een toneelspelende pion in een reeds historisch geboekstaafd scenario..

(Oorlogstuig wordt veelal ingezet na het geschreven woord en daar bent u zeker niet debet aan.

Tot slot, heeft het u al eens behaagd om neder te dalen van uit uw duister stulpje, u zelf eens te gaan overtuigen wat er nu werkelijk ‘leeft’ onder de bevolking van de Ukraine. ‘Nee dus’, ik dus wel en ik kan u verzekeren dat het merendeel de status onafhankelijkheid helemaal niet toejuichte, dat de Krim altijd zeer pro Russisch is geweest, de gemanipuleerde verkiezingsstrijd in 1991, onder de regie van de Amerikanen, (waarin Europa mee huppelde) door de burgers met lede ogen als een gruwel werd aangezien, en wat blijkt zij hebben gelijk gekregen. Er is geen vooruitgang geboekt, sociaal economisch staat de Ukraine aan de afgrond, er is het een stilstaand aftanend beleid, als we daar al over mogen spreken, waarin de maffioso de regie hanteert.
Uw aantijgingen zijn dus ALWEER ontsproten uit uw bekrompen geest, die alles absorbeert uit het gedirigeerde voorgeschotelde.
Vr/gr Ivan

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)