Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Warsteiner-bier promoot goklust

Als je een lekker biertje koopt en er blijkt ook nog kans op een prijs te zijn, dan is dat dubbel genot, zou je denken. Velen met mij hebben al kratten vol leeggedronken en nog niet eens één van de 10.000 openers gewonnen. Eerst was er een code onder de dop, maar dat werkte niet en nu staat er steeds

'helaas
dit keer
geen prijs'

onder de doppen. Als je dat meer dan honderd keer te lezen krijgt, dan raak je vanzelf gefrustreerd en ga je liever over op oereerlijke biermerken als Brand, Gulpener, Alfa, Grolsch en Hertog Jan.

De Warsteiner Brauerei in de stad Warstein is in 1753 door de familie Cramer opgericht. Dit jaar bestaan ze 260 jaar en dat willen ze graag met hun bierkopers vieren, zeggen ze. Deze doppenactie duurt tot eind september, dus kunnen we nog ruim twee maanden flink inslaan, hopend dat we één van die drie beloofde Mercedes-Benz karren winnen. De rest zijn allemaal hotelbonnen voor hotels, die ver uit de slinger staan. Het is al erg verdacht, dat de tekst onder de doppen in het Nederlands is. Het smaakt er gelijk minder Duits om. Bovendien betwijfel ik het zeer, dat er ooit bij een Nederlandse bierliefhebber een dopje wordt omgedraaid, waar 'Hoera u heeft een Mercedes gewonnen' op staat. Al zouden de Duitsers na hun WK-overwinning best eens wat van waarde aan ons kunnen schenken.

Als er iemand in Nederland is, die iets heeft gewonnen, dan verneem ik dat graag, maar ik ben bang dat het vooral een Duits feest is en dat de drie hoofdprijzen de grens niet over gaan. Er zijn ruim 35.000 prijzen te winnen. De omzet tijdens de winmaanden gaat daar verreweg bovenuit, dat snapt een leek, maar ik denk dat velen met mij blij zullen zijn, wanneer deze Warsteiner-promotie stopt, want het is niet echt bevorderlijk voor het zelfvertrouwen van de bierliefhebber, al die teleurstellingen, dop na dop.

Overigens is het ook geen goede reclame voor hun uitstekende bier, voorheen terecht de Koningin onder de Bieren genoemd, want als je na het openen van de doppen leest, dat je weer geen prijs hebt, dan vergeet je als bierorganisatie, dat een Warsteiner op zich al prijs genoeg is!...

Schrijver: Joanan Rutgers, 20 juli 2014


Geplaatst in de categorie: feest

1.0 met 1 stemmen 157



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)