Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vroeger

Vroeger moest ik altijd (stiekem) lachen om oudere mensen die leken te vinden dat vroeger alles beter was.
Helaas merk ik dit nu ook bij me zelf.
Nooit gedacht dat ik dit ook zou zeggen.
"In mijn tijd" klinkt misschien beter.
In mijn tijd was je van de wieg tot het graf verzekerd voor veiligheid en zorg.
Iets wat tegenwoordig een zeer onwaarschijnlijk verhaal is.
Steeds vaker begin ik te merken dat het gedachtegoed van jongere mensen zo totaal anders is dan het mijne.
Maar er zijn gelukkig voor mij nog wel steeds herkenbare jonge mensen die hun hart op de goede plaats hebben.
Ik houd mij nog steeds vast aan de spreekwoorden die ik “vroeger” altijd gebruikte.
“Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en nooit op komt dagen”.
Op deze manier kan ik tenminste een beetje positief blijven.
De verschrikkelijke berichten die je leest op internet?
Het liefst steek ik mijn hoofd in het zand, anders kan een mens de hele dag huilen om zoveel onrechtvaardigheid.
Ik ben toch erg dankbaar hoor! Ik heb geen honger, een dak boven mijn hoofd, lieve zonen en ik probeer iedereen die ik tegenkom vriendelijk te benaderen.
We houden dus de moed er in en wie weet komen we in Nederland in een rustiger vaarwater.

Schrijver: Eva Mensch, 14 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: tijd

4.5 met 2 stemmen 1.125



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)