Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Pathologische leugenaars

Ze doen het nog steeds. Ze denken er tijd en grondgebied mee te winnen. Ze denken nog steeds dat de rest van de wereld hun leugens geloven. Ze vinden zichzelf veel slimmer dan de rest van de wereld en daarom blijven ze systematisch liegen over hun daadwerkelijke motieven en acties. Pathologisch liegen is vaak een symptoom van een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. in die zin zijn die Russische woordvoerders, incluis mister Poetin, niet te benijden en hebben ze dringend psychiatrische hulp nodig! Maar door hun opgebouwde machtsposities durft niemand hen daarop aan te spreken, hoewel Europa en Amerika dat wel degelijk in bedekte vorm doen. Barack Obama is altijd even helder en to the point als altijd en hij zegt deze brute invasie van de Russen niet te tolereren en dat er maatregelingen zullen volgen. Als onmondige burger hoop je dan maar dat de spanningen niet al te zeer oplopen en het (vooral nucleaire!) kruitvat niet ontploft. Net als in de beginjaren tachtig van de vorige eeuw, toen er bij ons als schooljongeren aan doemdenken werd gedaan, vanwege de Koude Oorlogssfeer en de dreiging van een nucleaire wereldoorlog. Er werden toen overal schuilbunkers gebouwd en daar verschenen uitgebreide artikelen over. Alleen de miljonairs konden zulke overlevingsholen laten bouwen. Het Koninklijk Huis en de belangrijkste(!) politici werden op staatskosten ondergebracht. Zal nog steeds wel zo zijn. Doe Maar kwam met het sombere lied 'Totdat de bom valt' en de anarchistische punkers rukten op. Het geheel werd nog versterkt door massale demonstraties bij kerncentrales. Ik ben ook een keertje meegelokt. Ik herinner me vooral de fles Sonnema, die een kameraad en ik soldaat maakten. Hij was lyrisch over Titus Brandsma, maar dat zal het effect van het drankje geweest zijn. Ik dwaal zoals gewoonlijk weer uitgebreid en rococo-achtig af.

Ik droomde vannacht van auto's, die door de lucht vlogen en vernietigd werden, er waren grote bombardementen in de verte, ik moest schuilen in leegstaande gebouwen/fabrieken, waar de Russische tanks opdringerig langs reden. Tanks rukten op, Russische manschappen lachten hun zwarte tanden bloot, toen zij mij wisten te vinden en ze grapten in hun vreemde brabbeltaaltje, wat mij zeker niet geruststelde. Ze namen me mee en ze gaven me een sigaret, die ik na jaren rookonthouding niet durfde te weigeren en in de verte hoorde ik vele knallen en daar brachten zij mij heen, terwijl zij mij niet eens kenden, maar ik zag al gauw dat hun kameraden mensen zoals ik stuk voor stuk liquideerden...

Aan de Russisch-Oekraïense grens staan er op Russisch grondgebied ruim 20.000 militairen klaar om op oorlogspad te gaan. Ze wachten om voor hun laffe vaderland in te grijpen. De meesten zijn jong en onervaren. Ze dromen van lekkere wijven en tot diep in de nacht feestvieren in de bars. Ze doen maar zo'n beetje wat hun meerderen in rang hen bevelen. Van de oorlogsmotieven snappen ze geen snars en ze zijn dan ook niet opgeleid om daarover na de denken. Voor een soldaat is zelf denken en conclusies trekken ten strengste verboden. Er zijn inmiddels 1000 en hoogstwaarschijnlijk 4000 Russische militairen in Zuidoost-Oekraïne, die met de pro-Russische separatisten meevechten tegen het Oekraïense leger. Ze rukken op naar Marioepol, waar de Oekraïense militairen zich verzameld hebben om die stad effectief te verdedigen. Rusland heeft vanuit hun eigen grondgebied Grad-raketten op het Oekraïense leger afgevuurd en nog ontkennen ze alle betrokkenheid. De separatisten geven openlijk toe, dat er Russische soldaten met hen meevechten en dat die hun vakantie hebben opgeofferd om vrijwillig mee te strijden. Hoe nobel, zou je kunnen denken, maar vergeet niet, dat ze de wapens opnemen om andere mensen lafhartig dood te schieten. Ik zag op mijn beeldbuis een Russische ronselaar, die door zijn wodka-gewicht nauwelijks nog kon voortbewegen, die met een brede glimlach jonge kerels een dodelijk wapen in de handen schuift. Onder het valse idee van kameraadschap, want een echte kameraad zou een andere kameraad niet aan levensgevaar blootstellen. Die ronselaar noemt zichzelf een nationalist en een aanhanger van de tsaren, wat dat vandaag de dag nog mag voorstellen.

De Russische legertop is van plan om via Marioepol op te trekken naar de Krim. Ze willen een landverbinding met de Krim bewerkstelligen en de Russische grenzen alsmaar meer opschuiven. Ze gaan net zo lang door met hun huichelachtige veroveringsspel tot het Oekraïense leger in hun ogen een grote fout begaat en zij de duizenden manschappen, die staan te popelen om in actie te komen, kunnen inschakelen. Ze jagen de Oekraïense ministers op de kast en bij de minst geringste misstap van hun kant denken ze legitiem Oekraïne bij Rusland te kunnen gaan voegen. Kiev behoorde ooit bij Rusland, fuck de latere historie, we trekken die stad er gewoon weer bij, denken zij, maar ze vergissen zich volop, want de hele wereld kijkt mee en wat zij doen, is allang niet meer van deze tijd en geeft aan hoe achtergebleven archaïsch hun denkvermogen is, waarbij hun wodka-misbruik een groot aandeel heeft. Bovendien duidt het lage voorhoofd van mister Poetin op weinig echte intelligentie. Het is dan ook de grote vraag of hij als trouwgelovige van de Russisch-Orthodoxe Kerk nog wordt omarmd door diezelfde kerk, wanneer hij bewust tot meer onnodig bloedvergieten in Oekraïne besluit! Ik hou absoluut niet van orthodoxe godsdiensten, maar in dit geval zou het wel eens tot een aangenaam dilemma kunnen lijden, ten voordele van de hele aardkloot!...

Schrijver: Joanan Rutgers, 29 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: oorlog

2.3 met 3 stemmen 206



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
9 september 2014
Inmiddels is duidelijk dat het Russische militairen waren, die met een BUK-lanceerder een fragmentatiegranaat op het vliegtuig MH17 afvuurden.
De Engelse journalist John Sweeney heeft dat boven water gekregen via betrouwbare ooggetuigen. Zij zagen hoe Russische officieren in Shirzhniya met hun 32 ton wegende installatie een raket afvuurden. Het hele plein van Shirzhiniya was bedolven onder de blauwe rook. Dit was niet ver van de rampplek. De militairen spraken Russisch, zelfs met een Moskovitisch accent. Het Kremlin is schuldig aan een megamisdaad en toch gaan de Russen gewetenloos door met hun landjepik. Vladimir Poetin is geestelijk gestoord, maar de klonen om hem heen durven hem niet naar een psychiatrische kliniek te sturen! Die klonen zijn eveneens geestelijk gestoord! Het ontbreekt hen allemaal aan genezend zelfinzicht. Ze projecteren hun trauma's op kwetsbare onschuldigen, dat veel liever, dan zich te moeten meten met de innerlijke oneffenheden! Liever zwarte schapen opjagen en dood maken, dan toegeven, dat er iets erg fout in hun innerlijke denk- en voelsysteem zit!
Christus Jezus was overduidelijk kernachtig door te stellen 'Heb elkander lief!'. Elke ander! anders-denkende, anders-voelende, anders-zijnde, anders-seksueelgeaarde, anders-gelovige, anders praktiserende, anders liefhebbende, totaal anders-zijnde, zoals God, de werkelijk Totaal Anders-Zijnde!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)