Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Betrekkelijkheid van het leven.

Het klinkt als een cliché, de betrekkelijkheid van het leven. Maar in feite is het waar.
Afgelopen zaterdag was ik nog bij een rouwdienst en het was behoorlijk druk. Sommigen snikten, anderen keken een beetje wezenloos rond. Ik kende de overledene niet zo goed, maar uit medeleven - samen met collega's - ben ik er naar toe gegaan. In 2009 zat ik in dezelfde zaal tijdens het afscheid van mijn jongste broer, die op 57-jarige leeftijd was overleden.
Toen ik afgelopen zaterdag in de zaal zat, dacht ik aan hoe ik mijn eigen rouwdienst zou willen hebben. Wat voor liedjes, welke toespraken, laatste wensen enz.
Tja, de betrekkelijkheid van het leven, daar stond ik bij stil. Het geheel greep mij aan, de dood, de nabestaanden en vooral die serene stilte af en toe. Uiteraard werd er muziek gedraaid en ik voelde af en toe kippenvel..
De avond ervoor had ik nog zitten werken aan een lied, geschreven door mijn broer. Tijdens de dienst dacht ik nog aan dat lied. Dat was wel mooi voor mijn eigen rouwdienst.
Ik bedoel dat je niet eens altijd dood hoeft te gaan door ziekte of zo, een ongeluk kan ook fataal zijn.
Vandaag ben ik er nog, maar wie zegt dat ik er morgen nog ben??
Daarom leef ik per dag en haal uit het leven waar ik plezier aan heb.
En dat wil ik zoveel mogelijk delen met iedereen!!


Zie ook: http://youtu.be/EirU5pA1dUo

Schrijver: Alida Booij, 2 september 2014


Geplaatst in de categorie: afscheid

3.0 met 2 stemmen 298



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
nita
Datum:
12 september 2014
Juiste instelling...waar je ook in gelooft.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)