Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vertwijfeling in een zorgwoning.....

De vertwijfeling en de wanhoop houden geen halt, en al allerminst voor de deur van de "Zorgwoning"....

Hier woont Ans met haar twee katten Winnie en Bleske. Haar grijze, rafelige haar dat geen schoonheidsprijs verdient hangt triest neer rond haar door lijnen en wallen getekende gezicht dat al jaren het zuurstofslangetje draagt ten teken van haar ongeneeslijke COPD.

Het jaar 2015 zal méér dan enig ander jaar een rampjaar worden voor de chronisch zieken en gehandicapten. Het is zelfs de vraag of zij nog wel te eten zullen hebben....
De WMO zal haar rampzalige opmars door de samenleving maken en de vanouds al meest gedupeerden het hardst treffen.
Het immorele en onmenselijke regime zal hen "stenen voor brood" geven en de nieuwe wetgeving zal als een stormwind haar verwoestende en vernietigende spoor door de samenleving trekken en vele slachtoffers maken.

Winnie, de lieflijke kat van Ans, door de Natuur zo schitterend uitgerust en uitgedost, is aanhankelijk en geeft haar bazin kopjes. Ans heeft toch liefde in haar leven.....

Schrijver: I. Broeckx, 2 oktober 2014


Geplaatst in de categorie: welzijn

4.0 met 4 stemmen 755



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)