Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het leven doet soms zo'n pijn.

In mijn leven heb ik vaak ervaren iemand echt nodig te hebben. Maar dan ook ECHT!
Een arm om me heen, uit oprechte liefde.
Een vermanend woord, uit oprechte liefde.
Het volwassen worden, met liefde en oprechtheid.
Dit alles heb ik gemist.
Vooral vanuit mijn opvoeding van mijn ouders.
Het misschien komt dan vaak naar voren, de hoop van het misschien.
Misschien komt er verandering?
Misschien is er hoop?
Of alleen maar wanhoop?
Wanhopig heb ik gehoopt dat er een wonder zou gebeuren.
Want het leven doet soms zo'n pijn...


Zie ook: http://youtu.be/432LWH7bpK4

Schrijver: Alida Booij, 17 oktober 2014


Geplaatst in de categorie: emoties

2.6 met 9 stemmen 207



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Alida Booij
Datum:
21 oktober 2014
Mag ik een keertje eerlijk zijn? Met mijn gevoelens? Het tij kan soms keren, of hebben jullie dat niet? Waar of wanneer ik Christus ervaar in mijn leven, dat komt op het juiste moment!
Dat is niet altijd aan mij, maar aan HEM!
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
18 oktober 2014
Email:
gabrielamommersyahoo.com
Je laatste gedicht op gedichten.nl is van 24 mei 2013. Het heet 'Geef niet op', en je schreef het voor iemand anders. Misschien kun je het opnieuw schrijven, voor jezelf deze keer.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
18 oktober 2014
Het is belangrijk om je pijn te nuanceren, want anders kan geen lezer(es) er iets mee. Je link gezien. 'Ik heb je soms zo nodig, ook al geloof ik in de Heer, misschien daalt wat ik zoek in Hem, in jou neer!'. Je zoekt dus de tastbare Christusgeest! Dat is geen kattenpis, dat kan ik je verzekeren. Het is al hoogst bijzonder als je de ware Christusgeest geestelijk ervaart, laat staan in een man/vrouw van vlees en bloed! Ik denk dat je de lat veel te hoog legt. Ik las ooit: 'Christus is te vinden in een gekliefd stuk hout!'. Het duurde lang voordat ik dat begreep. In de vreugde van arbeidzaamheid ligt soms de kiem tot een verlichtingsmoment. Je kunt geluk niet afdwingen. Het kan soms een lieveheersbeestje zijn, dat plotseling op je hand gaat zitten!...
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
18 oktober 2014
Email:
gabrielamommersyahoo.com
Blijf geloven, Alida.

Wonderen gebeuren,
ze komen naar je toe als je erin gelooft dat ze bestaan,
en voor jou bedoeld zijn.

www.gedichten.nl/nedermap/hartenkreten/hartenkreet/148450.html?zoekresultaat=ja

www.gedichten.nl/nedermap/hartenkreten/hartenkreet/148711.html?zoekresultaat=ja

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)