Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een fiets van de bedeling.......

,,,,,,en daar staat de fiets op zijn standaard te blinken en te glanzen. Het lichtgroene frame schittert in de oktoberzon en mevrouw Breinbrekers van de Vereniging voor Armoedzaaiers staat erbij en kijkt ernaar met bewonderende en tevreden blikken. Nolens volens geef ik mevrouw Breinbrekers twee zoentjes op de oude, verweerde wangen.

Ik ga even oefenen op het smalle pad dat zich in mijn straat tussen de plantsoenen door slingert en tegen alle verwachting in heb ik mijn routine niet verloren en ben ik behendig in het bochtenwerk.
Voortaan zal ik op de mooie, glanzende, degelijke fiets de afstand kunnen afleggen die mij scheidt van mijn beste vriend, langs het kabbelende, klotsende, antracietgrijze water van het Wilhelminakanaal waarop eenden en meerkoeten opgewekt dobberen en deinen; het kanaal dat omzoomd wordt door vervallen fabriekspanden en over de beide witte ophaalbruggen. Ik hoef nu niet meer lang te wachten voor mijn vriend mij in zijn armen zal sluiten.....

Schrijver: I. Broeckx, 3 februari 2015


Geplaatst in de categorie: geld

4.0 met 1 stemmen 98



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)