Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zwarte humor

Ik ben op de kinderboerderij, hang over het hek van het weiland, aai een zwartblesschaap over de neus. Een donker gekleurd kind schrikt van het beestje en ik zeg dat dat niet hoeft omdat schaapje dezelfde kleur heeft. Daarbij glimlach ik naar zijn vader, ach ja, kinderen.

Kijkt ie mij vuil aan, hoe ik durfde kleur te bekennen. Ik geef hem de mogelijkheid om mij met gelijke munt te betalen, want verderop lopen witte schapen. Humor omdat het kan, onbegrepen zie ik zulks zwart in.

Schrijver: Fred, 9 maart 2015


Geplaatst in de categorie: humor

3.9 met 7 stemmen 186



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
14 maart 2015
Zie onthutst, tijdens een tweede bezoek aan dit item, dat ik een gezegde om zeep heb geholpen. Een schaap moet natuurlijk niet over de brug maar over de "dam" zijn totdat de anderen volgen . . .

@ Joke: jouw twee reacties zijn, zoals we van je zijn gewend, sterk en snijden hout. Ik heb het gevoel dat wij allen groen zijn. Helaas verdoezelt dat amper het feit, dat ik met de licht-groenen beter overweg kan dan met de anderen. Daarmee laad ik, op de keper beschouwd, de schijn van discriminatie op me.
Naam:
J.de Groot
Datum:
12 maart 2015
@ Ton H.
Een leuke invalshoek, en bespiegeling.
Als schrijver gezien zeer geslaagd maar de praktijk, GROEN zal moeilijk vallen hé?
zullen we afspreken: BLANCO?
Naam:
Ton Hettema
Datum:
12 maart 2015
Kom, sta me toe, mag-ik ook een duit in 't zakje
van deze grote controverse doen?
Het standaard mensenvel is namelijk groen!
Wij allen lopen in een trainingspakje!

Totdat we inzien dat de ware kleuren
Niet in het huidpigment zijn te bespeuren...
Naam:
J.de Groot
Datum:
9 maart 2015
Over deze tekst is nagedacht, simpel, kan niet anders.
Of juist niet, nóg mooier!
Weer die tweestrijd: Ja of Nee.
Zwart of Wit.

Terug bij af dus.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
9 maart 2015
Geduld, mijn beste. Als er een zwart schaap over de brug is . . . 't Is en blijft wel een schaapachtige situatie ;)
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
9 maart 2015
Jij probeert op jouw vrolijke manier rassendiscriminatie te overbruggen en je krijgt desondanks de zwarte Piet terug gekaatst.
Je onschuldige vorm van humor is door intelligentieverschil onbegrepen gebleven. Zit er maar niet te lang mee, Fred, wit schaapje, laat je niet zwart maken!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)