Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Gespleten zielen.

Het is allemaal zo 'deskundig', als goor schuim op wit verzacht papier wat de mensen melden over kindermishandeling.
En de kinderen schreeuwen, als uit de wereld weggeslagen door woorden die moorden, door handen die hun zielen splijten.
En de therapieën zijn gericht op het overleven van zulke misdaden.

Geen van deze hulpinstanties stopt het geweld op kinderen. Geen woord op papier in het levende hier, schreeuwt het uit als een kind.

Schrijver: Sjakelein, 25 juni 2015


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.0 met 1 stemmen 129



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
25 juni 2015
Maar jij gelukkig wel en ik ben je er dankbaar voor. De bijpassende foto is trouwens alleszeggend. 'Door handen die hun zielen splijten' is diepgevoelig en ontroerend mooi gezegd. In de psychologie heet dat inderdaad splitsing. Indien het trauma te groot is, splitst de ziel zichzelf af. Een vorm van acuut uit het lichaam treden. Daarom is het voor die mishandelde kinderen ook zo moeilijk om later weer te worden verenigd met hun ware ziel. Sjamanen kunnen daar mee helpen en noemen dat soulretrieval.
Beter is het wanneer getuigen van kindermishandeling durven op te treden en de brute daders aanpakken. Die moedige mensen noem je veerkrachtverleners.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)