Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Schande of tragedie? (In de Vaderarmen van de Dood)

Het dorp ligt er troosteloos en verlaten bij. Eendere huizen rijgen zich er aaneen in zielloze eentonigheid.
Ieder gerucht wordt er opgeblazen tot gemeenschappelijk bezit, uitvergroot als een stofje onder een vergrootglas en het verspreidt zich razendsnel als een uitslaande brand die de vonk vergeten is die haar oorsprong vormde.

De grafstenen staan streng in het gelid als een leger vóór de veldslag; eendere monumenten, alsof eenieder in de dood niet alleen gelijkwaardig maar ook gelijk is (maar zij vormde de uitzondering)

Allen weten wat er met haar gebeurd is; de zerk draagt de naam van de vader, bij wie zij voorgoed rust.
Bij leven uitgesloten van hun saamhorigheid, uitgesloten en uitgestoten van hun gemeenschap heeft de dood haar omhelsd in een eeuwigdurende omhelzing en voorgoed in zijn sterke Vaderarmen gesloten....

Schrijver: I.Broeckx, 9 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: overlijden

2.8 met 4 stemmen 2.409



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)