Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De schoen wringt

Zeshonderdduizend mensen zonder werk, ruim een miljoen vrijwilligers, tienduizenden migranten hopend op gezinshereniging.

Dat het kwartje niet meer valt komt omdat wij dat afgeschaft hebben.

Schrijver: Fred, 5 november 2015


Geplaatst in de categorie: humor

3.8 met 4 stemmen 87



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
5 november 2015
Ik begrijp, dat je snapt, dat de huidige werksystemen falikant op de schop moeten, want de indelingen kloppen niet meer en zijn ronduit asociaal. Ik heb ooit een boek van een antroposofische geleerde gelezen, die een uiterst sociale visie over werk had, met name over ongezien, niet maatschappelijk geaccepteerd standaardwerk. Daarin kwamen zogenaamd werklozen en hardwerkende vrijwilligers in een fel zonlicht te staan. Zij zijn namelijk de voorhoede van een nieuwe generatie van samenwerkenden. Zonder winstoogmerk! Zonder ellebogenwerk en concurrentiestrijd. Bovendien wordt psychisch/spiritueel/lichaamsgericht werk in de toekomst steeds belangrijker. De huidige, kapitalistische, ikke ikke ikke maatschappij van meer meer meer ligt allang op apegapen en is op sterven na dood. Denk alleen al aan de valse misleidingen van Volvo. Al die milieuvervuilers zullen er straks aan moeten geloven, want hun misdaden blijven niet voor altijd bedekt. De massa-industrie zal moeten krimpen en we zullen weer van voren af aan moeten beginnen om onze aarde naar adem te doen happen. De oorlogsindustrie moet natuurlijk ook wereldwijd afgeschaft worden, want dat leidt nergens toe. De band met de natuur moet dringend hersteld worden en dan bedoel ik geen luxetrip naar Hawaï of Poetin die met ontbloot bovenlijf op een paardje poseert. Ik gun die migranten hun gezinsherenigingen, maar liever in hun eigen regio, want zelfs Zweden kan de immigratiedruk al niet meer aan en wenst immigranten naar Griekenland terug te sturen. Het wordt tijd voor de vluchtelingen om de terugtocht in te luiden, zodra de situatie in hun geboortelanden dat natuurlijk toestaat. Nu IS een Russisch passagiersvliegtuig heeft laten ontploffen, is er grote kans dat Rusland IS volledig onklaar gaat maken. Met Assad zijn ze geloof ik ook wel klaar, dus kunnen al die duizenden verdrevenen binnenkort weer naar hun eigen territorium snellen om de boel daar weer leefbaar en vruchtbaar te maken. Ins Allah!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)