Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Opa en kleinzoon

Opa stond aan zijn wieg en "kon niet denken van geluk" zoals hij verklaarde. Het lot had hem een kleinzoon geschonken.
Voor zijn eigen zoon, de stamhouder, had hij de sterren van de hemel willen plukken. Maar gebleken was dat heftige onstuimigheid leefde in het innerlijk van het kind; het gooide in het halletje van het arbeidershuisje tien eieren aan gruzelementen en het moest "gehouden" worden achter een rek in de woonkamer. Het beantwoordde de blikken niet waarin de overstelpende liefde van zijn ouders lag besloten. De kleuterschool werd een fiasco en de ouders moesten het kind afgeven, overgeven aan de handen en blikken van vreemden.

Nu had opa een kleinzoon. "Wees goed voor hem", drukte hij ons op het hart, "geef hem veel speelgoed want hij zal heel intelligent worden. Hij zal het ver brengen".

Zeventien jaar na dato rust opa in het graf.
Hebben zijn laatste gedachten zich nog met Willem beziggehouden en zal Willem zich altijd de man blijven herinneren die op handen en voeten rondkroop met hem op zijn rug?

Schrijver: I.Broeckx, 9 december 2015


Geplaatst in de categorie: kinderen

3.0 met 4 stemmen 285



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)