Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een mislukte sollicitatie (vervolg)

Van de Tilburgse Multi Functionele Accommodatie met de euforische, maar misplaatste naam "De Symfonie" aan de Eilenbergstraat maakt met zich wellicht - doch geheel ten onrechte - een paradijselijke, hemelse voorstelling.
Daar bevinden zich aan langgerekte gangen eendere lokalen, begrensd door matglazen ramen, die men zou kunnen omschrijven als "veredelde isoleercellen".
Voor mijn sollicitatie naar de functie van vrijwillig maatje voor ouderen droeg ik bij me en toonde ik mijn mogelijke toekomstige werkgeefster een fotoportret van mijn voormalige en inmiddels helaas overleden protegee mevrouw S.,een oudere dame die ik drie jaar heb bijgestaan, en verder een "bewijs van verdienste" behaald op de afdeling dementerenden van een verzorgingshuis.
Spoedig begreep ik echter dat men voor de meest eenvoudige werkzaamheden een dubbele, beter gezegd vijfdubbele gymnasiumopleiding, gecompleteerd door een tiendubbele academische opleiding nodig heeft.
Ik werd afgewezen en teleurgesteld keerde ik huiswaarts
"Als u door een uiting als liefhebbend mens uzelf niet tot een geliefd mens maakt, is uw liefde onmacht, een ongeluk"
(Erich Fromm)

Schrijver: I.Broeckx, 29 januari 2016


Geplaatst in de categorie: werk

4.3 met 3 stemmen 50



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
29 januari 2016
Afgewezen worden voor onbetaald liefdeswerk. Dit is het ultieme symptoom van een totaal verziekte samen-leving.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)