Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Post-puberaal Jazzballet?/Een dansvoorstelling bij "De Nieuwe Vorst"

Theater "De Nieuwe Vorst" in de Willem II straat in Tilburg mag er zeker zijn: het is representatief en monumentaal en er is hier een gelukkige combinatie tot stand gebracht tussen meer traditionele en eigentijdse architectuur.
Hoewel ik sinds mijn jeugdjaren een echte Tilburgse ben en een oprechte, trouwe adept van mijn geboortestad had ik nog nooit de gangen en zalen van bovengenoemde accommodatie betreden, tot op die avond met Resi.
Ik moet mij onthouden van een oordeel over het ballet van genoemde avond wegens gebrekking aanvoelingsvermogen en deskundigheid. Ik zou niet mogen spreken over gebrekkigheid, over clichématigheid, over de schijn van originaliteit, over post-puberaal gedrag en over stereotiepe danskunst.
De verfijnde smaak en deskundigheid van mijn mede-bezoekers zou zoiets logenstraffen en ontkennen.
Maar Resi naast mij scheen, op dezelfde golflengte, mijn sentimenten aan te voelen en na een en ander te lang aangezien en ondergaan te hebben, legden wij opgelucht "de pannen erop"

Schrijver: I.Broeckx, 3 juli 2016


Geplaatst in de categorie: kunst

3.7 met 3 stemmen 45



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)