Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het hoedje en de rokken

In een milde septembermaand die nog was aangebroken ondanks al de jaren van bitter, onheilspellend leed, op de nieuwe, stralende dag die nog was als een zomerdag, hoewel ik ook in een nieuwe zomer nauwelijks geloof kon hebben, ben ik het hoedje en de rokken bij de stomerij gaan halen. Het frivole hoedje dat mama in haar laatste jaren had gedragen, had jarenlang op mijn kapstok gerust, vervuild en een prooi voor motten en ongedierte. In de stomerij hingen de door mama voor mij zelfgemaakte rokken van een ouderwets model, die volkomen gedateerd waren, aan een lange, beweeglijke rail en de man moest enige moeite doen om ze tevoorschijn te toveren. Het zeer kwetsbare hoedje was voorzichtig en op welhaast tedere wijze behandeld zoals ik Haar had willen strelen en moeten behandelen en ik nam het mee naar huis; een van de weinige souvenirs en het rust nu weer op mijn kapstok. Tot in lengte van dagen?

Schrijver: I.Broeckx, 7 september 2016


Geplaatst in de categorie: tijd

3.0 met 1 stemmen 79



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)