Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Voor N.N. die niet trouw kon zijn.......

Samen zijn we de lange weg van onze tweeëntwintig-jarige vriendschap gegaan, samen stonden we aan het sterfbed van onze bejaarde ouders, samen droegen we hen ten grave.
Je gaf me vele cadeaus, naaide mijn gordijnen en jouw grote foto van het Wilhelminakanaal met de brug en de boot in avondlijke sfeer zal altijd mijn wand blijven sieren.
Je zielenroerselen onttrok je consequent, langdurig en hardnekkig aan mijn blikken.

Welk schel licht is, kennelijk plotseling en onverwacht, over mijn persoonlijkheid gevallen, zodat mijn ultieme feilen en falen bloot is komen te liggen als nooit tevoeren?
Hoe kan het zijn dat het gebod van de trouw jou niet is ingeslepen, zoals het mijn primaire dictaat is?

Wat denk je overigens nog te bereiken op zeventigjarige leeftijd met een dodelijke ziekte onder de leden, met je heilloze en doelloze onderneming van je pianostudie?

Schrijver: I.Broeckx, 23 oktober 2016


Geplaatst in de categorie: woede

2.0 met 1 stemmen 322



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)