Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kerstmis 2016

De paus sprak in zijn kersttoespraak: dat kerst gegijzeld moet worden, want kerst, is kerst niet meer. Hij sprak over matigen, want: kerst is kerst niet meer. Hij sprak over het feit dat: alles op de twee kerstdagen over materialisme gaat. Het ware kerstgevoel, dat ligt op straat!
De paus zegt: gijzel de kerst, maar wanneer de paus al zoiets zegt, openlijk en wel, zodat iedereen weet dat ook de paus deze woorden uit, dan heeft ook de paus het begrip niet echt gekweekt, dat kerst draait om: vrede.

Zelfs IK beken, dat de vrede ver te zoeken is, maar ik ben dan ook geen paus en ventileer dat alleen maar hier, niet voor duizenden mensen en evenmin voor een camera, want kerst gijzelen, is domweg geen goed plan, omdat iedereen, ik incluis blij is als kerst voorbij is, niet dan? Maar wanneer je kerst gijzelen wilt, zit je er mooi mee opgescheept. Je kunt ook tever gaan!

Schrijver: An Terlouw, 25 december 2016


Geplaatst in de categorie: kerstmis

4.5 met 2 stemmen 82



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
26 december 2016
Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niet wat de Paus met "gijzelen" bedoelt. Hij ziet maar.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)