Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Oprechte krokodillentranen.

Wie een vrouw als mijn moeder op de foto ziet, ziet haar genadeloosheid, hardheid en nietsontziendheid, maar ook haar schoonheid, de spirituele vrouw, de zakenvrouw.

Dat de lieve mensen die roepen dat de liefde alles overwint bijzonder manipuleerbaar zijn, lijken ze zich niet te realiseren. Een paar échte krokodillentranen zijn genoeg, om deze mensen die overal het goede in willen zien, aan zich te binden.
Dat gaat zo: jij die mij persoonlijk kent, weet dat ik boos kan zijn. En je hebt toch best wel een beetje moeite met mijn boosheid, niet dan? En een vrouw als mijn moeder zegt met een theatrale zucht: ja het is een lief meisje en ik zal eeuwig van haar houden, maar ze kan toch zo boos worden! Hoe miskend ik me dan voel als moeder, beseft zij niet.
En de oprechte krokodillentranen druppelen gestadig neer.

En als jij nu denkt: daar trap ik niet in. Menslief ken u zelve, u trapt daar wel in.

Schrijver: Sjakelein, 4 januari 2017


Geplaatst in de categorie: ouders

3.7 met 3 stemmen 125



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Sjakelein
Datum:
12 januari 2017
Jacob, ik vertrouw mensen die dit van zichzelf weten eerder dan mensen die denken dat ze ertegen opgewassen zijn.
Naam:
Jacob
Datum:
7 januari 2017
Inderdaad, daar ben ik ook ongeneeslijk ingetrapt. Je raakt zo'n serpent nooit kwijt.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)