Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een dansfeest in Vlimmeren...........

We waren weer met een klein gezelschap vertrokken uit onze stad in het voertuig waarvoor wellicht de benaming "bejaardenbus", door mijzelf gemunt, toepasselijk is en iedereen die er wel eens geweest is zal toegeven dat de bebouwing radicaal verschillend is zodra men het bord met de trotse naam "Vlaanderen" gepasseerd is.
Welke omschrijving zou men immers moeten gebruiken voor de straten die zich eentonig aaneenrijgen in het Vlaamse land?
Is het daar zoveel meer "klinisch" en "schoon" en "kaal" en een minder rommelige, gezellige en drukke bedoening dan in onze contreien?

Hoe dit ook zij, in Vlimmeren aangekomen, schaarden we ons rond een grote tafel voor de diverse versnaperingen en samen met een 82-jarige dame met wie ik het goed kon vinden en die na haar betreurenswaardige huwelijk op 65-jarige leeftijd een geheel nieuwe "carrière" was begonnen, aanschouwde ik later op die middag de wervelende en frivole rondedans van diverse paartjes op de dansvloer, op de klanken van een klein orkestje, eveneens bestaande uit grijsharige senioren en we koesterden het voornemen eveneens de voetjes van de vloer te tillen bij onze volgende ontmoeting die vermoedelijk ver in het verschiet lag.

Onvermijdelijk volgde de terugreis door straten, lanen en landerijen, door Vlaanderen en ons geliefde Brabant

Schrijver: I.Broeckx, 7 februari 2017


Geplaatst in de categorie: reizen

4.0 met 1 stemmen 72



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)