Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een beetje lente in mijn kamer......

Ik heb een beetje lente in mijn kamer al schrijven we begin februari en al draalt en talmt de winter en al vergast zij ons nog op sneeuwstormen en ijsvelden.

De bolletjes in het okergele bakje, geschonken door een vriendin, hebben enige tijd in stille afwachting op mijn bureau gestaan. Maar al te spoedig ontluikte uit het omhulsel, uit het foedraaltje van de scherp gepunte, hardgroene bladeren een klein geel bloemetje; schuchter, schuw en verlegen "betreedt" het de wereld als een meisje uit een roman van Tolstoj op haar eerste bal.

Langzamerhand ontvouwt het bloemetje zich verder, nu als het ware met meer zelfvertrouwen en het richt zich naar het nog winterse licht, dat door de gazen gordijnen binnenvalt.

Het vormt zich tot een bescheiden, lieflijk en kwetsbaar kelkje, tot een klein, volmaakt narcisje, dat de wereld nog nooit aanschouwd heeft.

En een tweede bloempje maakt aanstalten tussen het groen tevoorschijn te komen en het zal nu spoedig ontluiken.

Ik heb een beetje lente in mijn kamer, al schrijven we pas begin februari......

Schrijver: I.Broeckx, 8 februari 2017


Geplaatst in de categorie: natuur

4.0 met 1 stemmen 405



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)