Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Over een fiets die weggenomen is zoals zij geschonken was.......

Het zal bij sommigen niet bekend zijn dat vrijwel de gehele last van de bankencrisis sinds 2008 is afgewenteld op de schouders van de minst draagkrachtigen.....
De "Vincentiusvereniging" echter, met haar christelijke signatuur is goedgunstig, althans zolang ze goedgunstig is, want ook zij kan haar diensten op geheel onvoorspelbare en onverklaarbare wijze plotseling terugtrekken, zoals ik weet uit ervaring.

In elk geval was ik ten tijde van haar goedgunstigheid aan een fiets gekomen; het was een mooie damesfiets met een lichtgroen frame. Ze stond te blinken op haar standaard en ik was bijzonder met haar ingenomen.....

Dat zij mij weer ontstolen zou worden had ik op dat moment niet kunnen voorspellen, maar het geval wil dat mijn medebewoners van het appartementencomplex op een dag in consternatie stonden te confereren in het trapportaal toen ik thuiskwam van een uitstapje.....

Een onverlaat en aso had de bergingen in het souterrain opengebroken en mijn mooie fiets meegenomen.....

Ondanks mijn aangifte kon de politie niets meer doen en ook de verzekering liet het afweten.

Het is de vraag welke cocaïne of heroïne betaald is van mijn fiets of wie er nu welgemoed, opgewekt en enthousiast op rondrijdt......

Schrijver: I.Broeckx, 13 februari 2017


Geplaatst in de categorie: rampen

4.0 met 3 stemmen 132



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)