Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

PIEK EN STIP

Die machtige sneeuwhoofden en -ruggen van het hooggebergte dagen met hun trotsheid de mensen uit tot vermakelijk spelen met gevaar.
Al glimmend of schitterend beelden ze de zege, die behaald wordt na zware inspanning vol vermoeienis.
Hun zuiver wit en steile rotsen herbergen onnoemelijk veel leven, onzichtbaar, microscopisch klein: de nietigste dwergen van heel de schepping, nietig - maar met onnoemelijk grote betekenis.

De Heer van het heelal en al wat bestaat kijkt over die reusachtige toppen heen, met het grootste gemak. Hij geeft het verachte onooglijke steeds opbouwende en sterkende raad.
Voor Hem zijn dat overweldigend grote dak van de wereld en het minste, wat daaronder komt, bestaat en vergaat, allebei broos en zwak in het tijdloze.

Schrijver: Han Messie, 19 februari 2017


Geplaatst in de categorie: religie

4.0 met 2 stemmen 94



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
20 februari 2017
Liever tijdelijke goden, dan tijdelijke stipjes in de kosmos.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
20 februari 2017
Maar Han toch, je begint steeds meer op een ouderwetse prediker te lijken, die ons de nietigheid van de menselijkheid wil inpeperen. Het tegenovergestelde inzicht staat mij veel meer aan, zelfs als dat ook niet waar zou zijn.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)