Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontevreden

Vaak, heel vaak kun je de ontevredenheid van de gezichten aflezen,
een rare uitdrukking want nu is het net: alsof in letters ontevredenheid op een gezicht staat gedrukt, als een tatoo zeg maar.

Dat is het natuurlijk niet. Maar het schijnt tegenwoordig erg lastig,
zo niet onmogelijk te zijn om het mensen naar de zin te maken!
Voorbeeld? Jazeker heb ik dat: in soorten en maten, immers, zijn cadeautjes tegenwoordig nooit meer van het goeie formaat (lees prijs), zijn cadeaus nooit meer van een dusdanig niveau dat men ademloos een kwartier of langer zit te kijken naar de prachtige ring, al dan niet voorzien van een diamant!

Ontevredenheid is af te lezen van de houding die de ontvanger van een cadeau presenteert en dat zegt alles!
Maar: als iemand vanuit het complete niets, binnenkomt met een paar overgebleven pannenkoeken voor hem, omdat je hem daar letterlijk voor wakker kunt maken: dan, weet ik ineens weer wat TEvredenheid is.

Schrijver: An Terlouw, 13 september 2017


Geplaatst in de categorie: emoties

5.0 met 1 stemmen 312



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
lucie
Datum:
26 september 2017
Erg raak mevrouw Terlouw.
Naam:
Han Messie
Datum:
14 september 2017
Email:
hmessielive.nl
An, jouw hartenkreet doet me sterk danken aan het feit, dat hoe meer welvaart en hoe beter de mensen het hebben, hoe ontevredener ze zijn.
Die pannenkoeken kunnen inderdaad vaak verrassend werken!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)