Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

How many roads must a woman walk down, before......

De Hasseltstraat is nog bezet met kramen, gelardeerd met gedeeltelijk aangeklede paspoppen; overblijfselen van de recente Braderie, als ik in de avond mijn weg zoek naar een ander gedeelte van de stad.

Het Churchillplein bevindt zich in een uithoek daarvan, in een sfeerloos soort achterbuurt, bepaald geen oase.....

Hier heeft mijn vriendin haar toevlucht en domicilie gezocht en tenslotte gevonden.

In haar armetierige huisje getuigt niets meer van de glorie en majesteit van haar jeugd: slechts de foto's in het album van haarzelf, gekleed in de feestelijke lichtblauwe rok, triomfantelijk poserend naast de jeugdvriend en van haar moeder; jong nog, elegant en mooi, in de bloei van haar jaren.

Een merkwaardige dissonant in dit milieu vormt de brede flatscreen televisie die ons met haar beelden merkwaardigerwijs meevoert naar de wouden en rivieren van Cambodja, bevolkt door de meest exotische en veelkleurige diersoorten.....

Tijdens mijn terugreis hobbelt mijn Deeltaxi door duister en desolaat Tilburg en de chauffeur, een fotomodel, veroordeeld tot zijn baan, verklaart aan zijn passagiers veel ervaring te hebben en dat hij slechts "met een heel erg rare mokkel" niets zou kunnen beginnen......

Schrijver: I.Broeckx, 25 september 2017


Geplaatst in de categorie: milieu

5.0 met 1 stemmen 150



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)