Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Just Friends (?)"

Na zeven jaar ben je teruggekomen en gedurende die zeven jaar had ik op je gewacht. De intercontinentale telefoonlijn was haast bezweken onder mijn emoties. Een krans, een tooi van grijze haren sierde je hoofd als een aureool en ik had een amoureus programma geïnstalleerd in het computertje tussen mijn oren; ten onrechte. Ik zie nog je magere torso in de kabeltrui vóór me. Het Zuid-Amerikaanse avontuur was geen succes gebleken maar onze vriendschap bleek ertegen bestand en nog twaalf jaar bleef je bij me. We voerden onze filosofische en religieuze gesprekken in je kleine, armetierige huisje waar de prent van Van Gogh aan de wand met die lieflijke bootjes op het strand heel toepasselijk het opschrift "amitié" droeg.

Na de laatste vriendschapskussen volgde opnieuw je vertrek en weer strek ik mijn handen machteloos en krachteloos uit naar een ver continent. De bomen achter de huizen in de Smijersstraat zullen nu zeker herfstkleuren hebben aangenomen. Nieuwe bewoners hebben je huisje in bezit genomen.

Schrijver: I.Broeckx, 22 oktober 2017


Geplaatst in de categorie: afscheid

5.0 met 1 stemmen 77



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Bjarne
Datum:
23 oktober 2017
Ik vind het knap hoe je met zo weinig tekst geconcentreerd een heel verhaal kunt vertellen.
Intens.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)