Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Dan zoeken wij samen mooi schelpjes aan 't strand"

Het zangerige, dromerige liedje, genoemd in de titel, zong mijn lieftallige, jonge, mooie moeder met mij in mijn jeugdjaren en ze voegde er de frase aan toe: "Doe nu je blauwe oogjes maar dicht, want morgen is het weer licht"

Een moeder zocht met haar schizofrene zoon eens schelpen aan het strand. Telkens voegde hij een kleinood toe aan zijn collectie en toonde het trots aan de moeder. Nu de schizofrenie zijn innerlijk verwoest heeft, schopt hij de moeder tegen de fragiele, kwetsbare, weerloze benen, maar een moeder laat het nooit afweten.

Wat ook de projecten van een kind zijn of zijn onzinnige, absurde en eventueel zelfs misdadige dwaalwegen, de moeder staat het kind bij tot in het oneindige, tot in het labyrint en de chaos van geestelijke ziekte, totale onrust en ondergang.......

Schrijver: I.Broeckx, 24 januari 2018


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.0 met 2 stemmen 454



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
25 januari 2018
Ik heb zelden zo'n krachtdadige, moederlijke verdediging gelezen! Het ontroert mij enorm diep! Jij bent echt een wetende! een intuïtief oerwijze! Je gaat mee in de psychische ellende, wat je volop siert! Je hebt de Christusliefde volop begrepen! Ik kus je op jouw derde oog!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)