Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een nieuwe (merkwaardige?) trend....

Het was niet zo moeilijk een lokaal vol eenzame "losers" te vullen ten behoeve van de "reguliere" Valentijnsviering die ook dit jaar weer plaatshad in het ongezellige, aftandse, langgerekte kantoorpand en de zaal was volop gevuld.

De "eenzaamheid" schijnt momenteel op grotere schaal toe te slaan in de samenleving en het is misschien merkwaardig te noemen dat zelfs dit verschijnsel en deze uiting van geestelijke nood is uitgeroepen tot wat men een "trend" zou kunnen noemen.

Hoe het ook zij, men kon zich vandaag zelfs op laten maken, men kon op de foto en ook kon men knutselen en doosjes beschilderen met die liefdeskreten die men zichzelf zo graag zou gunnen....

Nu zouden dan die opzienbarende ontmoetingen plaats gaan vinden die de kluisters van het isolement zouden gaan doorbreken, die de dageraad van liefde en vriendschap, zo radicaal tegengesteld aan de diepe geestelijke ellende, zou doen aanbreken als nooit voorheen, wat ook de bedoeling was, maar de gasten maakten nauwelijks aanstalten. Hier en daar kwam het tot een vluchtig, oppervlakkig gesprek dat weer snel afgebroken werd en helaas gingen allen net zo desolaat huiswaarts als ze gekomen waren, mogelijk nog dieper en ernstiger gefrustreerd.....

Schrijver: I.Broeckx, 19 februari 2018


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

3.0 met 1 stemmen 62



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)